Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

11 september 2005

Det blir sällan som man tänkt sig

Hade tänkt mig att skriva nånting kul, men hamnade nån helt annanstans. Sebbe kom emellan. O därmed också Louise.

Louise var min dotter. ÄR min dotter. Fast hon finns inte längre. På jorden.

Att läsa om Sebbe är som att kliva ut i evigheten; det svindlar nånstans inuti o sen blir det alldeles tyst. Orden försvinner o kvar är bara skalet. Av mig. Inuti finns ingenting o allting, på samma gång. Det är som att snudda vid det onåbara, att vakna i skapelsens begynnelse. Det blir för stort för att rymmas i ett ord, eller på ett papper, eller en blog...

Jag vet så mycket mer just idag om det som hände mig o varför. Att hennes död krossade min illusion av att vara trygg. Och jag blev INGENTING, bara ett tomt papper. Kunde inte äta, klä på mig, vara DÄRUTE i den där världen där DET OTÄNKBARA händer. Den FARLIGA världen. Världen krympte ihop till ett enda rum där jag kunde vara, kunde andas. Iallafall ibland. Vissa dagar kunde jag bara sitta i ett hörn o paralyserad av skräck invänta en vändning jag aldrig visste säkert skulle komma.

Att förlora ett barn strider mot ALLT. Biologiskt så bryts hela fortplantningskedjan; man SKA inte uppleva sina barns död - nåja, är man 97 så får man ju inse att chansen ökar, men ändå.

Någon sa, "att förlora ett barn är så hemskt att det inte ens finns nåt ord för det".

9 kommentarer:

Ming Ching sa...

Åh, vilken SORGLIG historia! O så BRA du skriver!

Ming Ching sa...

TACK TACK!

(Ibland får man vara sin egen största supporter...)

camilla Boquist sa...

JAG tänker också kommentera.
1. Sorglig historia - ja.
2. Du menar väl att man ska dö FÖRE sin barn?
3. Vilken FIN bild du har på din presentation!
4. Kram till dig

Camilla

camilla Boquist sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
camilla Boquist sa...

Tänk att jag ALDRIG kan lära mig att lägga ut kommentaren EN gång!

Camilla

Eline sa...

Nej, det finns inte ord. Så jag vet inte vad jag kan skriva.
och hålla med föregående, din bild är jättefin. Du ser ut som Charlotte i Sex and the city.

Eline sa...

Och håller med, skulle det såklart stå.
...

Ming Ching sa...

ELIN - Tackar tackar! Nu kan jag lägga henne till "å-va-lik-en-kändis-du-är-listan" under prinsessan Caroline av Monaco o Demi Moore (fast då hade jag rakat huvudet)

Eline sa...

Haha, ja gör det. Så får du göra ett sånt här Kändiskollage sen så alla kan få en bild av hur du ser ut.

...
Vilket i och för sig inte fungerar eftersom du redan Har en bild. :D

I mitt kollage finnes Mena Suvari, men tydligen bara från American Beauty.
Det kan diskuteras.