Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

15 september 2005

En looser?

Inatt drömde jag sådär igen. Temat är alltid detsamma; jag har bytt bort min SUPERFINA stora lägenhet med trägolv o 3m i takhöjd mot nåt mindre o jag har gjort det utan att tänka efter.

Jag går runt i min nya lägenhet o gottar mig åt allt det nya o roliga; det nya köket, en rolig smutt, det stora trädet med dammen utanför o tänker att jag VISST klarade av att göra ett bra byte.

Sen är det som att jag vaknar upp, som att nån häller en hink med vatten över mig o plötsligt SER jag hur det VERKLIGEN ser ut i mitt nya hem, precis som om jag i min iver (o rädsla) över att lyckas haft alltför bråttom o bytt till mig första bästa, bara sett några få saker som jag tyckt om o alldeles glömt bort helheten.

Inatt var det bottenvåning (=skitsvårt att byta bort), nybyggt med lågt i tak, linoleumgolv, INGEN BALKONG (vilket är något jag VERKLIGEN vill ha), inget förråd o dessutom i nåt område utanför stan som jag inte alls kände till, Fruängen eller nåt.

Jag känner hur pulsen stiger o så tänker jag att "men såhär brukar jag ju drömma, så det är bara på låtsas". Inatt gick jag ett steg längre o insåg att "jo, men DEN HÄR gången är det på riktigt" o så blev mardrömmen verklighet i drömmen.

Jag inser att jag gjort en SUPERMISS, världens tabbe - inte ens tagit några pengar emellan. Jag har helt enkelt sumpat den enda chansen jag hade. O nu sitter jag här, i Fruängen eller var det nu är.

När jag vaknar (på riktigt) så ligger jag länge utan att öppna ögonen, kanske för att jag inte törs. När jag lyckats övertyga mig om att jag ÄR kvar i trägolvs-lägenheten så öppnar jag ögonen o ser att så är fallet.

Jag undrar vad drömmen betyder. Kanske min rädsla för att misslyckas? Jag brukar tänka att KÄNSLAN i drömmen är det väsentliga; vad betyder isåfall den här? Känslan jag hade var att jag fick bekräftas att jag ÄR en looser.

Jaha, what to do?

4 kommentarer:

Eline sa...

Det känns tryggt att höra att det finns fler Ofrivilliga snattare i landet. Vi får starta en förening där vi kan sitta i en ring.
"Hej, jag heter Eline.."
"Heej Eline" (i kör)

Eline sa...

Det vore tråkigt att vara fullständigt normal. Alla mår vi nog bra av att vara lite osunda.
Sen att leka med blomkrukor och ropa på rymdskepp kanske är liite över gränsen.
Hoppas att din helg blir till belåtenhet!

Eline sa...

Haha. Hur spretar man med pekfingret? Jag erkänner att jag försökte, innan jag svarade. :D

camilla Boquist sa...

Vad är en smutt?
undrar Camilla