Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 september 2005

Friday afternoon...

Så var det fredag igen. Ingen vidare intressant information får man förmoda eftersom det säkerligen antingen redan blivit eller håller på att bli fredag även i övriga delar av världen, men ändå!

Jag har drabbats av blångest som jag GENAST tänker motarbeta genom att skriva några helt meningslösa rader (blångest = blog-ångest). Efter att ha läst Silverfiskens eminenta inlägg o fnissat hejdlöst i min ände av världen, så kan man lätt drabbas av mindervärdeskomplex. MEN - detta skall man ICKE lägga någon större vikt vid, enär detta obehagliga fenomen endast är en chimär. (Chimär; det låter som taget ur nån gammal svart/vit film med tjusigt stajlade damer i långa aftonklänningar o förlängningsmunstycken till cigaretterna.)

Själv vill jag hävda att jag är något av en omvägarnas häxmästare; fullständigt ÄLSKAR kolon (helst semi-) o parenteser. Jag börjar glatt på ruta A som sig bör, men redan vid ruta C så dyker det upp helt andra bokstäver (typ M, K eller U) o VIPS så är man ute på avvägar. Eller påvägar. Man åker ju PÅ vägen; inte av. Förhoppningsvis. Alltså blir det mycket PÅvägar när jag skriver; små kringelkrokar som irrar sig långt bort från ämnet där man nyss befann sig o rätt vad det är kommer det en långbent harskrank ridandes ur skogen o sätter hela berättelsen ur spel.

Livet ÄR som ett spel; man blir tilldelad en viss färg (själv är jag blå) o sen får man gå runt med sin topp o passa sig för "stå kvar 3 kast"-rutor o de andra medspelarna. Om JAG knuffar bort någons topp så är det taktik; om jag själv blir bortknuffad är det tjaskigt. Kan man tycka. Man kan också låta bli att tycka nånting alls om det o börja om från början.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.