Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

25 oktober 2005

ALSTER 2

Jag har ju glömt att lägga in min JÄTTEFINA jacka! Mönstret är från en Garntjänst-katalog, framsidan faktiskt, men jag har ändrat lite; originalet




  • - var grafitgrå m vitt mönster
  • - hade kanter av "lamm-garn", själv virkade jag öglekanter (MYCKET roligt!)
  • - hade även en krage, men jag gjorde min utan
  • - var heller inte fodrad

Jag har dessutom varit DUKTIG o lyckats utradera modellens identitet - tack Keso för hjälpen!

Jag har dock fortfarande lite problem med att bilderna hamnar där jag vill, men å2sidan blir det ju mer spännande såhär!

Såg också att det finns en funktion för att ladda ner bilder från nätet, vilket jag ännu inte bemästrar. Men snart.

ZIGGY - vilken storlek vill din Makura ha? Som min?

Jag har en till kofta att lägga in; från VOGUE Knitting, men Stures mamma är i Bålsta o tränar småflickor så det får bli senare.

Idag har jag tvättat, kollat en lägenhet (icke tänkbart byte, men rätt intressant - första gången jag gått vilse i en 2.5-rummare! Klart mysko layout! Stod i köket o undrade hur jag hamnade där...), stickat på en mössa o UNDRAR vad jag ska göra med mitt garn.

Sticka såklart, men VAD? Har en miljard tänkbara projekt, men inget som biter. Började både på den turkosa tröjan o den gul/gröna koftan, men inget av dem högg. Mussan däremot bara BLEV... helt utan ansträngning, which is how it should be. SUPERBRA munster; bara dubbel resår hela vägen m några intag längst upp. Blir e-l-a-s-t-i-s-k som tusan vilket är mycket bra de dagar jag vill sätta upp håret; vanliga mussor får inte PLATS när man har Mimmie Pigg-frisyr. Bild kommer såklart! Den är, nedifrån räknat beige/cerise/brun-randig.

Sist jag köpte garn köpte jag 9 hg; alla olika kulör, så jag har inte så det räcker till ett helt projekt, men bara jag kommer på vad jag ska göra så kan jag beställa mer. Klart I-landsproblem.

Nu ska jag skingra tankarna med 1 timmes FRIENDS o sticka klart mussan. Kanske att jag svänger ihop lite mat tills dess?

CIAO!

6 kommentarer:

Ellis sa...

Ooh vilken snygg jacka!!

Ming Ching sa...

TACK!
Den skulle mönsterstickas, men sånt ligger inte för mig så jag stickade den VIT först o sen sydde jag på mönstret med maskstygn.

Elisabet sa...

Det finns inte många människor jag beundrar mer, än såna som är praktiskt lagda och kan sticka och sy. Å, om ni visste hur´lyckliga ni är!

Ming Ching sa...

ELISABET - jo, jag ÄR lycklig för det jag kan. Men jag tror också att ALLA är bra på nåt! Det gäller bara att hitta det.

Vad är DU bra på?

in-a-spacesuit sa...

30x30 verkar bra. Och i mjuka slitna och glada tyger/tyg. (Inte blekfisiga övermönstrade!) Gärna brun och eller blå och eller rosa. :) Tror dock det brådskar, paketet ska ev. lämnas på-lörd
. :)

Ming Ching sa...

ZIGGY - will try! Leveranterna är införstådda med logistiken!

PUSS!