Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 oktober 2005

FÖRNUFT v/s FÖRSTÅND


Amen... HUR qul är det på en skala att inse att man har GJORT DET IGEN? Lyssnat på FÖRNUFTET, alltså.
  • FÖRSTÅNDET inser att det är förenat med livsfara att korsa Sveavägen i rusningstrafiken när röda gubben lyser - FÖRNUFTET tycker att man kunde lika bra bli hemma eftersom det är så farligt i trafiken

O det var FÖRNUFTET som så inställsamt viskade i mitt öra att "den där gamla västen, som du köpte i Nepal 1990, med speglar på, hemskt ute - DEN borde du allt ge bort. Kom ihåg vad som står i blaskorna; har du inte använt nåt på ett år så är det ingenting du behöver".

Dum som jag var så lyssnade jag, o nu står jag här; med nystickade vantar - o GISSA vad som ska sys fast på dem? Alldeles riktigt; SPEGLAR!

Jag gjorde en raid i alla möjliga tänkbara lådor o påsar, men ICKE - den är BORTA! Så nu blir det till att gå ut o KÖPA speglar...

Att man aldrig lär sig...

2 kommentarer:

camilla Boquist sa...

Du, JAG kanske har någon spegelväst som du kan klippa i... Köp inte nya speglar förän jag letat.
Kram

Ellis sa...

Har du stickat de vantarna? Oooiiiii va läckra!!