Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

26 oktober 2005

IDAG...

... har det varit en sån där (bra, höll jag på att skriva, men det är egentligen inte ordet jag söker eftersom jag tror att ALLA dagar är bra - eller snarare VARKEN bra eller dåliga; de är som de är!). Idag var en sån där dag då allting FLYTER; då jag helt plötsligt bara STÄLLER mig o städar, utan att ha planerat det. Det bara HÄNDER. O är klart på nolltid.

Efter det kändes det som ett bra läge att försöka installera telefonen i datarummet, och se - det funkade på första försöket! (Jag ska inte gå in i detalj på mina telefoner, vilket är ett inlägg för sig).

Inte undra på att jag också blev helt klar över vad jag ska sticka; vad jag ska göra av det garn jag har o vad som behöver köpas till.

Sen gick jag o handlade; ordnade tårta till lill-prinsen som ska firas på lördag, gick hem o tömde väskorna.

Ut igen. Denna gång bort o lämna tillbaka nåt jag köpt; nåt som kändes obehagligt ända tills idag, då det inte var nåt problem alls.

Upp på bussen. Åkte bort till Mariahallen o letade te till dotten, dock utan framgång.

Gick hem. Hittade en JÄTTESTOR röd chenille-tröja som fick följa med hem; håller på o syr om den (såklart).

In på VIVO; o DÄR - ÄNTLIGEN! Efter många veckor, ja MÅNADERS letande så stod de bara där - torkservetterna. Inte i nån sån där fyrkantig ask som både är ful o tar plats utan JUST sådana jag letat efter; i en cylinderformad burk. Köpte raskt 3 stycken o skrev ner var jag hittade dem.

O lyckades tänka ut middag till dotten + pojkvän som dök upp PRECIS när maten var klar.

Tänk, så det kan bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till den fina och välförtjänta dagen!

Olle N