Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 oktober 2005

Jag säger det IGEN...

... det blir ALDRIG som man tänkt sig!

Så varför tänka överhuvudtaget?
  1. Jag läser lgh-annonsen o tänker - YES!
  2. Jag tittar på bilderna o tänker - NJA...
  3. Jag går o tittar o tänker - ABSELUT!

Av o på. Till o från. Svart o vitt. Natt o dag. Ständigt dessa motsatser o ytterligheter. Fram o tillbaka.

Nåväl... Lägenheten var VÄLDIGT sjysst faktiskt; ska bara åka o hämta en kopia av planritningen (VÄLDIGT SKOJJIGT; kan hämtas på Stadsbyggnadskontoret, Fleminggatan 4 - endast 15 kr!) så jag kan gå hem o MÖBLERA. ÄNDÅ roligare.

Jag har små papperskopior av mina möbler - inte 3-dimensionalla alltså, utan platta. Alla är i skala (självfallet); en alldeles EGEN skala som jag har gjort. Alla mått är nämligen x3. En vanlig säng (90 x 200) blir sålunda 2.7 x 6 cm "på pappret". (Hehe... alltid lika roligt när man kan använda sig av en kommentar som faktiskt är helt överensstämmande med verkligheten, enär den är subjektiv - för ett tag sen fick jag till min glädje utbrista "se, en FLISA har lossat ur tallriken!") Åter till pappret - jag har en benägenhet att irra runt på sidospår...

NÅVÄL... Dessa mindre möbler är dels färgsatta enligt ett annat system:

  • bokhyllor äro orange
  • sittmöbler äro gröna
  • byråer äro blå osv...

ÄRO - vilket VACKERT ord! Det tänker jag sannerligen lägga till i ordlistan.

I min annons har jag såklart tagit tillfället i akt att använda mig av diverse rumsbenämningar. Där förekomma såväl skafferi, salong, jungfrukammare som sängkammare. Sängkammare... SÅ HÄRLIGT!

Många sidorspår.

NÅVÄL! (Jag får visst ta i med hårdhandskarna för att komma tillbaka till ämnet - måste dessutom scrolla för att se var det nu var jag började... MOM PLS...)

Ajdå; här krävas en förklaring till MOM PLS - detta var det första uttryck jag stötte på sent den första kvällen jag jobbade som TELEXOPERATRIS; ett numera utdött yrke. Jag o dinosaurisarna. Det betyder, som ni säkert redan har räknat ut, MOMENT PLEASE. Var god o dröj helt enkelt!

Jo; när pappersmöblerna blivit utritade, färgmarkerade å rätt kulör samt inplastade (enbart på ovansidan dock) så kan man börja MÖBLERA! Dvs kolla om man verkligen FÅR plats!

Jag måste göra ett nytt inlägg om ett ämne som berör ovanstående; SEDAN DESS ska det heta.

Nu ska jag kolla på intervju av Joyce Carol Oates som jag inte läst NÅNTING av, men jag GILLAR författare - skulle vilja vara en själv. Fast det ÄR jag ju; även om jag inte skriver mycket mer än detta så skriver jag ju faktiskt. O så ska jag skära mig en skiva av mitt nybakta bröd; levebrödet som söstra mi sa - LINGONLIMPA. O te. Alltid te.

2 kommentarer:

KURT sa...

Lycka till och jättekram från Kurt och Kurtan!

Eline sa...

Oj vad duktig du är som gör skalenliga möbler! Jag är mycket imponerad.