Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

23 oktober 2005

KALLT

Det är KALLT ute. Kallt o regnigt, det hänger liksom i luften.

Var ute en sväng till biblioteket. Lämnade 2 o lånade 3. En bok om STENÅLDERSMAT + 2 ljudböcker. Det heter LJUD-böcker om man får låna dem; såna som är till för synskadade heter TAL-böcker. Det är inte alla bibliotikarier som känner till det.

Det blev ännu en bok jag börjat på i mer ordinärt utförande; APRILHÄXAN av MAJGULL AXELSSON. Läste en SUPERBRA bok av MA o undrar om den inte hette STORMVANDRING... Jag måtte ha lånat den av någon annars skulle den finnas i bra-böcker-jag-läst-hyllan, men det gör det inte. Hon kanske gick vilse... I stormen...

NÅVÄL - väl klart på biblioteket gick jag hem; det var alltför kyligt o blåsigt om framför allt benen för att bege sig ända till Mariahallen, o jag hade ju dessutom väskorna fulla med böcker. Himla otur.

Nu är jag klar med ännu en bok; PRINSESSAN AV WASA av ANNA SPARRE, som visade sig vara en historisk sak. Mest hertigar; Posse o Brahe om vartannat. O kärlek. Tur de hade det iallafall på 1600-talet.

Böcker är bra. Man hinner leva så många olika liv utan att ens byta kalsonger. Praktiskt.

Fast nu tänkte jag ge mig ut igen; denna gång MED långstrumpor - en av förra vinterns räddare. Helt enkelt knästrumpor i ull, fast utan fötter. Skitbra, rent ut sagt. Jag tarvar frukt o nåt till middag kanske?

EN hörde av sig av de jag mejlade idag. En av tre. Ganska bra utfall tycker jag med tanke på att ett lyckat reklamutskick räknas som lyckat vid 2%.

Vet du förresten hur många kameror det åtgår för att filma EN ENDA fotbollsmatch?














22 stycken.

Inga kommentarer: