Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

23 oktober 2005

PIRATEN

Jag lånade ju en bok till; BOKHANDLAREN SOM SLUTADE BADA av FRITJOF NILSSON PIRATEN. Klassiker. Bör läsas. Eller höras. Tänkte jag. O lånade.

O fnissar.

På vägen till Konsum kommer plötsligt ett gapflabb; en sån UNDERBAR mening! Inte visste jag... Att han...

Fast jag borde ha luskat ut det; den som har följande inskription på sin gravsten borde rimligtvis ha en o annan smäll-karamell i ordpåsen:

Här under är askan av en man
som hade vanan att skjuta allt till morgondagen.
Dock bättrades han på sitt yttersta
och dog verkligen den 31 januari 1972.

Oj, nu hittade jag en knapp jag GENAST måste peta på!

1 kommentar:

Elisabet sa...

Jag älskar den meningen! Vilken humor....