Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

11 oktober 2005

SPEL o DOBBEL

Så satte jag mig med mina små pappersmöbler o började möblera. O visst; nu tippade vågskålen över för lgh A igen; från A till B o tillbaka till A. Man undrar ju hur många bokstäver man ska passera innan man kommer fram till FLYTT-rutan...

Nya Lägenhetsbytarspelet. Alla får varsin topp; jag vill ha GULA för gult är min lyckisfärg. (Här stjäls hej vilt ur citat-lådan) Sen knallar man runt tills ett möjligt byte dyker upp. Då får man förflytta sig till DATA-RUTAN, där man kan skicka ut mejl till potensiella medbytare.

Sen får man stå över. Bara stå o vänta. Ibland tills det är min tur igen, men somliga byten får man stå över MASSOR av slag! O sen visar det sig att den röda toppen LAGT AV att spela o numera sitter framför TVn o kollar på Sport-Extra!

Då blir man ARG. Man vill ta spelbrädet o DÄNGA i huvudet på gubbfan! Men se det går inte alls, för då får man böta o GÅ I FÄNGELSE - på en gång, UTAN att passera GÅ! Jävlar också.

Alltså biter man ihop o försöker att tänka vänliga änglatankar om alltings mening o försöker att helt förbise att det sitter en MYCKET UPPRÖRD arg liten jävel på axeln o drar en i örat.

O så fortsätter spelet; nya insatser, nya möjligheter. Rien et va plus!

1 kommentar:

Eline sa...

Jag har hittat en lägenhet jag också! Det är Lägenheten med många stora L.
*börja bygga pappmöbler*