Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 oktober 2005

TO BLOG or NOT TO BLOG...

Det är frågan. Härom kunde man skriva hyllmeter, fast jag ska se på snooker om 40 minuter o koka te innan dess (en liten glass till kanske? Med limejuice, lönnsirap o sesamfrön?) så det kanske inte blir nån roman direkt. Fan trot.

Alltså; det dyker hela tiden upp inlägg som jag vill kommentera, men det blir liksom som FUTTIGT - jag får liksom inte PLATS med allt jag vill säga i ämnet. Känner mig lite som Pippi Långstrump som ritade Lilla Gubben direkt på skolgolvet eftersom han ju "inte får plats på ett sånt där pluttigt litet papper".

Inte jag heller! Jag ville skriva ett LÅÅÅÅNGT inlägg som svar på nåt om ensamhet, inte bara några futtiga rader. Inte min stil. Mycket, ofta o länge är mitt motto. Eller snarare VAR... Men, som min underbaraste son sa när jag undrade om det inte var lite MYCKET sylt till pannkakorna: "Det SKA vara mycket!" (Det var för ca 10 år sen, innan han skaffade basröst, flickvän o körkortstillstånd)

Ungefär som LESS IS MORE - vad är det för jävla skitprat! Smyg-lutteransk rappakalja! ÅNÄ, mig lurar ni inte en gång till! Det SKA vara mycket!

Som ytterlighetsminister gör jag mig nog bäst; ena sekunden överflöd - andra sekunden ingenting, bara tystnad. Håhå jaja...

Alltså, det där med att blogga - jag drabbades också av ångest;
  • OJ, så BRA alla andra skriver
  • men det DÄR kan jag ju inte skriva om, så TRÅKIGT
  • o vad ska C/S/M/P/M säga om jag skriver nåt om DET DÄR?

Ja, HUJEDAMIG så krångligt det blev. Ett tag. Nån vecka satt jag mest o kollade på rutan där man skulle fylla i fyndigheter. Det kom inga. Då stängde jag av datorn o tänkte "DUMT". Sen hände nåt annat o sen helt plötsligt så hade jag klivit över tröskeln o stod på andra sidan o tänkte att "VAFAN, jag skriver ju bara för att jag tycker att det är så kul!" O genast gick det mycket bättre.

Kan livligt föreställa mig att man får byxångest om man fått nåt publicerat; nu borde man ju skriva nåt ÄNNU bättre. Fast det gäller att inte lura sig själv. Haha...

Nåväl, idag fick jag mitt PAKET! O skickade iväg ett också! Nu är jag inte nån postorderfirma precis, men jag sålde faktiskt en blus på eBay! Rysligt kul. Fast å andra sidan köpte jag en påse garn också o det jämnade INTE ut sig. Men de JÖR inge!

Om jag haft en dott här så kunde Sture varit behjälplig o lagt in en bild på garnet; det var nämligen en salig blandning - 9 olika kulörer för att vara exakt. Så det får bli en bild på en SKITSNYGG tröja jag hittade istället som GENAST måste stickas; ljusturkos kanske?

Oj, så LITEN hon blev!

Nåväl, vad mer att förtälja... Stickar energiskt på min vita tröja; är klar med framstycket o har hälften kvar bak. Återstår att se om även ärmarna skall ändras... (Intresseklubben applåderar)

Hursomhaver - gärna hade jag skrivit nåt poetiskt om bloggandets våndor eller ensamhetens alla sidor, men det blir tydligen inte nåt annat än det här idag. O - måste gå in o kolla på panelens boktips! Ett av mina vardagslyx; bok/film-panelen i Café Öken på fredagarna. Hittar nästan ALLTID nåt jag vill läsa. Idag sas att JAG, CLAUDIUS utkommit på DVD - det är HÖG tid att införskaffa apparat, för DEN vill jag se om! Som jag har längtat!

3 kommentarer:

in-a-spacesuit sa...

Bokpanelen Öken? Tell us more!

Idag har jag varit väldigt svärjig och nästan haft hemlängtan, eller ja, jo, haft hemlängtan, nej! hemkärlek! :-)

Too far away for a fika ...

Ming Ching sa...

ZIGGY - Hihi... Jo, Caféprogram har ju länge varit mycket populära i televisionen. Galenskaparna gjorde en gång en parodi på denna företeelse o kallade då programmet för just CAFÈ ÖKEN; ett lagom torrt program, alltså. (Bl a dök tant Greta upp o förevisade sin samling av porslins-pudlar...)

Dagens version av sagda program går under namnet GOKVÄLL o på fredagar har de en BOKåFILM-panel som pratar om braiga böcker o filmer de inmundigat. För det första tycker jag det är HÄRLIGT att lyssna på dem, för det andra så är det nästan ALLTID nåt man vill sätta tänderna i, för det tredje så är det superbra med bibliotek o PocketShop.

Ska just iväg till sagda institution, via garnaffär - tänker ge mig på tröjan på bilden!

PUSS PUSS!
Ska tänka på dig när jag fikar nästa gång!

Ellis sa...

Åh vilken läcker tröja!