Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

17 oktober 2005

UNDERLIGA DAGAR

Igår var en UNDERLIG dag; en gammal kompis jag kände för typ 15 år sen ringde o lät PRECIS som förr! Ganska flummig, men ändå! Det kändes rätt skönt att inse att jag inte längre är kvar där hon är.

Sen hittade dotten en TILL lägenhetsbytarsajt, gratis dessutom, så nu har vi TRE annonser ute! Vi satt i säkert 2 timmar o kollade igenom tänkbaka plejs o det roliga var att det dök upp MÅNGA alternativ o inget vi tidigare sett till! O BRA sådana dessutom! Det känns mer o mer att jag faktiskt VILL bo kvar i stan - utanför är ok om det är nåt i hästväg, typ studio eller nåt annat smarrigt!

Den här dagen har åtgått till att sitta här, framför burken, till största del. Först skulle alla NYA annonser printas ut för att kunna sättas in i SYSTEMET, vilket består av
  1. ANSLAGSTAVLA med info om de olika objekten, tjusigt infärgade (rosa till mig o gröna till dotten - skulle hellre ha det tvärtom, men nu har vi ju börjat såhär så jag får väl stå ut - kanske...) o dessutom numrerade (vi är nu uppe i lgh:er #10)
  2. en sönderklippt SL-KARTA där det sitter små (jo, du gissade rätt - rosa + gröna) runda klistermärken med nuffror i så man kan se var de olika lgh-paren är belägna

Sedan vidtog operation MEJLA-O-FRÅGA-OM-LGHS-TITT till berörda parter, 7 stycken. Nu är det bara att vänta o se.

Det här tog flera TIMMAR o när jag äntligen var klar med det så återstod BLOGG-LÄSANDET. Till min stora förtjusning har jag hittat en annan stickfantast o då dyker genast NYA o jättespännande sticksajter upp som måste besökas. (Där gick ytterligare en timme...)

Sen SLET jag mig för att käka en macka, dricka lite te o klämma några kapitel i BOKEN (Imitatören av Val McDermot, senaste stjärnan). SKITSPÄNNANDE rent ut sagt! (Jag råkade förresten SVÄRA igår i de små sötnosarnas närvaro (dottens gymnastik-grupp a´9-åringar) varpå en tittade STORÖGT upp på mig o sa "Du SVOR!" Vad svarar man på sånt?)

Idag känner jag mig som trummisen i MUPPARNA; röd, storögd o halvgalen! Ketchupeffekten har slagit till IGEN! Lägenheter, sticksajter, bok, solen lyser, laga mat, städa, sticka tröja, sticka vantar, sticka mössa, sticka tröja igen... ALLT på en gång! Fast nu VET jag att det inte JÖR (oj, kommer mejl - måste kolla...)

Jo, jag VET att det inte JÖR nåt om man inte hinner med; tänk bara på allt du trodde du måste hinna med förra veckan, o HUR MYCKET av det som "blev över" innebar KATASTROF?( Nu ringde DESSUTOM en frysmontör som ska komma o kolla på frysen som knasar sig) Jag menar; SPELAR DET VERKLIGEN NÅN ROLL?

Läste nånstans att "Alla djur utom människan vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det" - så FÖRSKRÄCKLIGT egentligen!

Dessutom, på tal om nåt helt annat, så löste jag mitt auktionsproblem, eller SITUATION - nåt problem var det ju faktiskt inte o situation låter inte så negativt. Hursomhaver så har jag nu lagt in ett maxbud o bestämt mig för att INTE gå in o kika innan det är klart! Om en dryg timme... Sen får vi se om den är tänkt att hamna i min bokhylla eller inte. Måste liksom sätta en gräns nånstans annars BLIR det lätt ett problem.

Eh... jaha, var det nåt mer viktigt existentiellt filosofiskt jag hade att förtälja? ... tänka tänka... Det får väl bli ett nytt inlägg isåfall.

3 kommentarer:

Elisabet sa...

Läser och l e r.
Det är till att vara analytisk och nogrann. Hmm.
Du kanske är född jungfru?

Ming Ching sa...

Haha... tanken var nog att jag SKULLE blivit jungfru, fast jag hade inte så bråttom ut...

Ellis sa...

Åh vad det låter spännande att leta lägenhet!

Jag är en nomadisk själ, jag älskar att flytta.