Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 oktober 2005

VILL HA!

Har hittat en bok på Tradera; en av de sista i en serie jag samlar på. O så är det nån ANNAN som OCKSÅ vill ha den! O som har lagt ett maxbud som är högre än 120 kr! *morr* Jag som tänkte att jag skulle göra ett kap... Vi var uppenbarligen flera om den tanken.

Frågan är bara hur högt jag är villig att gå? Jag har letat LÄNGE efter boken o vet att den är svår att få tag i. Fast jag har tills måndag att fundera på saken eftersom auktionen går ut då.

Men - Å ANDRA SIDAN... så hittade jag 2 andra böcker på BokBörsen i samma serie o DE var billiga, så jag känner mig ändå rätt nöjd.


Det som står högst på prioriteringslistan idag är att sticka på min tröja, för jag BEHÖVER den. Det är en gammal aran-tröja med massor av krumelurer på, fast för kort o dum i halsen. Så nu blir den LÅÅÅÅNG o förhoppningsvis en kuligare hals. Den blir SUPERFIN! Ska konsultera Sture för att få en bild inlagd så småningom. (Sture är dottens kamera)

O så har vi det där med lägenheter... Nu har vi tittat på 2 st möjliga byten, dvs 4 lgh.
  • A - hade två lgh som båda var sådär
  • B - hade en SUPERFIN (o då vet jag rätt väl vad jag talar om eftersom jag tittat på över 70 lgh) men den andra var en av de tristaste jag sett. Den var visserligen inte till mig, men MIN DOTT ska VERKLIGEN inte bo så! Aldrig på tiden.

Så nu står vi på GÅ-rutan, redo för nästa varv.

När man byter till 2 lgh så finns det både för- o nackdelar, precis som med allt i Livet. Det blir inte lika många möjliga byten vilket å ena sidan kanske förkortar processen, men å andra sidan så dyker inte lika många underbarheter upp. Det finns dock EN som låter som himmelriket:

En unik äkta ateljévåning byggd 1919. 58 km2 + balustrad (sovrum nu) på ca 10 km2. Öppen planlösning med Tibrokök i oljad ek. TM & DM. Oljad ekparkett.Tre spröjsade balkongdörrar plus ateljéfönster bestående av 6 spröjsade fönster, totalt ca 2x3m. Högst upp med granne endast under. Våningen badar i ljus året om. Detta är ett hem för själen. Tyst. Porten finns omskriven i boken " stockholms portar ". Huset är Q- märkt.

Inte helt fel, va? Ingår dock i ett rektangelbyte, but who knows? If it's meant to be...

På söndag är det GYMNASTIKTÄVLING! En klar höjdare, som Pappis skulle säga. Massor av små sötnosar o jag får OCKSÅ vara med! Som nån sorts extraledare. Det blir inget målande av kinder, men säkert en o annan häl att plåstra om, tofs att peta i eller matlåda att få upp. :)

Äsch, nu orkar jag inte sitta här framför burken längre.

Inga kommentarer: