Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

18 november 2005

Nu är klockan redan ETT...

... o jag har inte fått NÅNTING gjort!

Nåja, jag har ju städad undan så att flyttgubbarna kunde ta med sig pianot o så har jag suttit vid datorn o meckat (TACK KLAS!) så nu har jag MASSOR av tjusiga typsnitt - ånyo! Nu finns det snart inget skäl ALLS att byta tillbaka till Windows!

Fast jag har inte STICKAT nåt, inte PRODUCERAT ännu. O därför känns det nog som om jag gjort INGENTING.

Det där tål att funderas över; varför är det så? LIVET har säkerligen inga sådana förväntningar på mig; att jag ska PRODUCERA stup i kvarten. Säkert är det med Livet som med Kärleken; att det är sig självt nog. Visserligen är det roligt att göra saker, men det där alltför ofta närvarande BEDÖMANDET kunde gott stoppas ner i malpåse o förpassas ner i källaren. Som måste städas. Mer att göra.

Fast inte fler PROBLEM - utan bara en MÖJLIGHET!

Tillbaka till pianot; när de hade kånkat ut monstret (som de 4 svettiga flyttgubbarna kallade det vid uppbärandet av detsamma) så fick jag en överraskning; BAKOM pianot var inte ALLS samma kulör som runtom! Utan LILA!Det förhåller sig nämligen som så, att väggen tidigare var just LILA o efter att pianot flyttats dit så målade jag om; runtom. (Att inte måla BAKOM möblerna är ingenting jag vanligtvis rekommenderar utom just i undantagsfall som detta) Så det var bara att ta fram målarburken o sätta igång att måla.

Men sen, när det är klart (ska bara måla en omgång till) så ska jag ÄNTLIGEN få flytta runt lite så att det blir som det var tidigare; dvs fåtöljenvid fönstret istället för som nu FRAMFÖR. :) MIAO!

Sen måste jag ut en sväng; har fått en beställd bok på biblioteket o har dessutom en att lämna tillbaka. O SEN kanske jag får tillfälle att gå hem o lyssna på Wallander! Har drabbats av rena Wallander-febern; bara MÅSTE ha en dos till! Har klämt TRE böcker, men det räcker inte! MERA! Som tur är har jag en Pappis som gladeligen lånar ut sina talböcker till mig, så nu ligger det TRE smaskiga lådor o väntar på mig. Få se om behovet kan stillas något efter dem...

1 kommentar:

Ellis sa...

Visst är det härligt att *lyssna* på böcker?!Då kan man sticka och "läsa" samtidigt. Underbart! :-)