Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 januari 2006

BANANA SPLIT

Idag vill jag göra ALLT på en gång; dricka te, sticka, rensa mera, lyssna på DAN BROWN, se på alla filmer jag spelat in - fast det jag BORDE göra är att ta mig ner till Konsum o handla. Tråkigt. Handla mat är tråkigt. Jag står där o vänder på purjolökar o undrar om palsternacka kunde vara nåt? Helt oinspirerad. Såna här dagar vill jag ha ett PILLER så jag slipper tänka på både ATT äta o vad.

Jag har ingen LUST att äta! *morr* Det är så TRÅKIGT! Jag vill inte ha NÅNTING; fast kanske lite indisk mat förståss; sån där röd tomatsås med Paneer-ost... o Nan-bröd. MÖJLIGEN.

Jag blir alldeles uppstressad av att vilja göra allt på en gång; borde prioritera - kanske skriva en lista o sen följa den. Men nånting inne i mig bara VILL INTE! Jag vill PROTESTERA! Vill INTE inordna mig i nån sorts FÅNIG ordning, speciellt inte om den är FÖRNUFTIG!

Man bör PASSA sig för förnuftet; det där som LÅTER som om det vet bäst, men som egentligen går någon annans ärenden.

NÅH! Kanske att jag får ett garnpaket idag, eller näe förresten - det är för sent. Imorgon kanske? Jag har förvisso 2 projekt att sticka på tills dess o 1 tröja att sy ihop, så jag BEHÖVER inte garnet sådär väldigt akut. Det är bara så härligt när det kommer! Ett HELT paket, fullt med garn - bara till mig! Sen kan jag stå en hel timme o nysta. O lyssna på boken. Lovely!

O så längtar jag efter nya sticktidningar; man kan nämligen ALDRIG få för många sådana! Inte jag iallafall. Det kommer nytt nr av VOGUE KNITTING i början på februari o knit 1 kommer i början på mars. Helt LJUVLIGA saker som man bara MÅSTE få göra! Jag kan gå in flera gånger om dagen o spana på dem; de har nämligen vänligheten att PREVIEWA THE ISSUE så man vet vad som väntar...

Äsch, kanske att jag får ge mig ut ändå...

Inga kommentarer: