Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

12 januari 2006

Det blir aldrig som man tänkt sig

En av mina favoritfraser; man ska inte gå o inbilla sig att man har nån slags koll på läget för så är det SÄLLAN.

Jag beställde ju, som nogsam läsare noterat, en DVD-box i tisdags. Leverans var utlovad redan påföljande dag.

Onsdagen kom, men det enda som dök upp var ett meddelande om att mitt GARNPAKET nu fanns att avhämta i Tobaksaffären. (Igår hade Dotten o jag dock VILODAG o spenderade större delen av dagen framför TVn o plöjde igenom ett antal avsnitt av VÄNNER, som de små enfangerna givit den ömma modern i julklapp, o eftersom jag hade ett antal projekt att hålla på med så fick garnpaket lugnt vänta bland cigaretter o veckotidningar.)

Sålunda blev det raskt TORSDAG o DVD-boxen fullkomligt LYSTE med sin frånvaro. Det gjorde iofsig inte så mycket, men man BÖR hålla vad man lovat - åtminstone om man använder det som säljargument. Så jag var inte speciellt upprörd över saken, men tänkte ändå PÅPEKA detta för företaget när jag kom hem - NÅN måtta får det väl vara!

Nysulad gick jag alltså via apoteket till Tobaksaffären för att hämta garnpaketet o SE; där ligger det TVÅ paket o väntar på mig! På avin jag fick fanns det faktiskt TVÅ klisterlappar, någon jag inte noterat o alltså kunde jag glad i hågen vandra hem med BÅDE garn och DVD-box!

Det blir aldrig som man tänkt sig.

Inga kommentarer: