Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

21 januari 2006

En ny favorit

Jag har stickat en LÖSKRAGE; en tub helt enkelt! Till den blå tröjan. O den är JÄTTESKÖN! Lagom stor o mullig o blir det för varmt kan man bara ta av den! O ha till nån ANNAN tröja; eller t o m en KOFTA om man känner sig lite vågad... O eftersom den var så bra så vill jag såklart ha FLER; en rödmelerad är redan på gång. Här är mönstret för den som också vill mulla sig:

Lägg upp 80 maskor på stickor 6. Sticka resår (1r, 1a) i ca 40 cm. (I mönstret står det 53½ cm, men eftersom jag inte är begåvad med någon svanhals o nystanet dessutom tog slut just då så gjorde jag min något kortare). Sy ihop o MULLA!

Idag ska jag sno ihop en bokhylla (strax) innan jag ska kolla på skidstafetten på TV. O sen blir det väl nåt avsnitt av HUSET ELIOTT som jag tittar på i väntan på CLADIUS intåg, vilket är beräknat till senast onsdag. Kanske att jag sätter saxen i den gröna fuskpälsen o snor ihop en jacka.

I övrigt tänker jag mest gona mig o invänta våren o drömprinsen. ("Ja, vaddå? De SA ju frack!")

Inga kommentarer: