Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 januari 2006

ÅH, det var

SKÖNT med lite luft! Fick dessutom titta på snöskottarna som föser ner snön med stora PLOFF på gatan. O så lyckades jag handla precis sådär LAGOM mycket mat, att det var trevligt att bära hem.

Ikväll blir det potatisbåtar med isterband till middag. Dotten o jag ska se på GREYS som vi spelade in förra veckan o vi brukar krypa upp i sängen o gotta oss; både åt maten o TVn. Potatisbåtarna, för den som undrar, bakar man först i ugnen, gröper ur o mixar med kokt squash (eller "skaffs" som mormor kallade det för), blandar ner lite smör o kryddor, lägger tillbaks i skalen o gratinerar sen i ugnen m paprikapulver ovanpå. NAJS!

Nu strävar jag vidare MOT CIRKELNS MITT; måste få i mig nåt att äta också. Det är ju långt till middan!

Inga kommentarer: