Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

20 januari 2006

HA!

Det är ju skönt att se att man inte är HELT slut som människa!

Idag fick jag bara NOG; tog på mig mina skidhandskar (som tjänstgör som flytt- o lyfthandskar) o BAR helt enkelt ner hela den FÖRBANNADE stapeln med bokhyllsgavlar, hyllor o baksidor som stått o pekat finger åt mig i flera veckor, ner i källaren.

När jag redan nu var FÖRBANNAD så packade jag om kartongen med ge-bort-saker o ställde ut i farstun istället. Dessutom tömde jag alla papperskorgar o sophinkar.

O sen bar jag ner tomkartongen o julkransen.

Det är väl själva FAN att det ska ta sån FÖRBANNAD TID att få saker o ting gjorda! Emellanåt blir jag SÅ JÄVLA TRÖTT på mig själv; att det tar sån TID innan projekten blir genomförda. Jag har TUSEN idéer, men när jag väl kläckt dem så ligger de bara där o piper o för oväsen.

Jag har ett ENORMT motstånd till att göra saker på en gång, o detta måste utredas! Är det verkligen NÖDVÄNDIGT att det ska ta sån tid?

Jag frågade min kloka Dott o hon trodde att det ibland var så att saker MÅSTE få ta tid, samt att det ibland är så att man är lat. O det var väl ungefär vad jag hade hoppats på att få höra.

Jag kan förvisso tycka att det är ok att inte göra alla saker; att inte MÅSTA nånting. Samtidigt så STÖR det mig o jag tycker ju det är så himla KUL när jag GÖR saker - om det så bara är att tömma papperskorgarna. Det finns en särskild sorts tillfredsställelse i att ta itu med det som till slut ändå MÅSTE göras av ingen annan än mig själv.

Ta det här med badrummet t ex. Där finns 2 objekt som behöver överdrag; 1 pall + 1 tvättmaskin. Jag har haft överdrag till dem tidigare, men vill byta ut mot nåt annat tyg. Jag HAR ingen tyg som passar o har inte heller hittat nåt. Men varenda gång jag går in där så STÖR det mig att det är halvklart.

Till viss del tror jag att det halvklara står för brist på tillit; att spara på projekt innebär att man aldrig behöver stå sysslolös, utan. Men jag TROR inte på det där längre o gör VAD SOM HELST för att styrka min tillit. Profeten säger "vad är väl fruktan för nöd annat än nöden själv?"

Jag får inte riktigt ihop det ännu, men jag SKA!

- - -

Efter allt det här kände jag mig VÄL värd att beställa CLAUDIUS, så nu är den på väg!

Inga kommentarer: