Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 januari 2006

Imorgon är det söndag

Vilodagen. Då behöver jag inte göra NÅNTING; jag kan ligga o pilla mig i naveln hela dagen om jag vill! Fast jag FÅR städa, om jag har lust!

Kanske att det skall åkas skidor igen imorgon... MOM PLS (Det betyder MOMENT PLEASE på telexspråk) ... Jominsann; det BLIR skidor! Fast inte förrän kl 12, så jag hinner säkert hitta på NÅT innan dess:
  • Jag vill GÄRNA få upp halsbandshängaren (väntar dock på inspiration)
  • Dammsuga bör göras - dock inte förrän högarna i mitt MORNINGROOM är städat (ska man kalla det MORGONRUM tro? Eller kanske FRUKOSTRUM? MOM PLS igen... Nähä minsann; det var inte det enklaste. Kanske Kurt kan vara behjälplig; eller nån annan - vad heter MORNINGROOM på svenska?)
  • O sticka klart den blå tröjan vill jag; är strax uppe vid halsringningen på framstycket o sen är bara ärmkullen + lös polokrage kvar
  • O så vill jag sticka på det röda väst-linnet
  • O fortsätta på den rosa omlott-tröjan
  • O börja på den ljusblå koftan
  • O sy ihop såväl kofta som tröja
Ni ser; det blir nog STICKDAG imorgon! Fast LITE annat blir det nog också; när man väl börjar städa så är det liksom svårt att sluta - det ena ger det andra. Hyllorna som står o bråkar ska ner i källaren också.

Nu ska jag krypa upp i min prinsess-säng o sova som en prins. Jag kan visserligen aldrig BLI en prins, men som Monthy Python så väl uttrycker det; "jag har RÄTT att VILJA KUNNA sova som en!"

NAJTI BAJS!

1 kommentar:

Anonym sa...

På Google kan man bl a få följande beskrivning av Morning room:
The Morning Room is an intimate space suitable for entertaining one or two visitors
for morning or afternoon tea and is more often used as a waiting room.
Kanske en bra svensk version skulle vara "Thé-salong"!?
KURT