Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 januari 2006

KRYDDTE

Är gott. MYCKET gott. ALLDELES för gott. Alltså dricker jag för mycket o nu mår jag illa. Jag misstänker att det är citronsaften i kombination med sockret som gör det; det går liksom inte ihop med min mage. Och ändå... så GOTT!

Eftersom jag givetvis inte vill förneka övriga mänskligheten rätten att må illa följer här receptet; kanske det passar era magar bättre?

K R Y D D T E
Koka upp 1 liter vatten tillsammans med
  • 1 kanelstång
  • 10 kryddnejlikor
  • 1 tsk hel kardemumma
  • 1 bit färsk ingefära
  • skal av 1 citron eller 2 lime
Häll i 2 msk svart te o låt dra i 5 minuter.
Sila av o tillsätt saften av citron/lime samt 1 dl socker - man kan också servera med russin o mandlar om andan faller på.

Avnjutes bäst i små glas; gärna såna där med guldkrusiduller på från Orienten

3 kommentarer:

Kaffeflickan sa...

Måste testa ditt te!
I går kväll rotade jag fram min gamla stickning och satte igång igen. Lite jobbigt att sticka i sängen bara. Speciellt som hunden hela tiden ville slicka på stickorna. Men jag är några centimeter till påvägen på den egendesignade tröjan.

camilla Boquist sa...

Såna glas har ju jag! Men, guldkanten har diskamskinen ätit upp.
Kram Camilla

Helene N sa...

Som Indiskt Chai-te va? Muuums.