Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

29 januari 2006

Längtar!

Jag LÄNGTAR efter Rose! O Mrs Bridges, Mr Hudson (skriver man förresten Mr med versal i början?) o alla de andra.

Jag har bestämt mig för att kringgå förnuftet som i vanlig ordning kommer med TRÅKIGA inlägg om att det är både löjligt o nästintill FARLIGT att sitta o längta efter nästa box. Men jag GÖR det o jag FÅR det. SÅDESÅ!

Det som däremot är intressant är VARFÖR; vad är det som gör att jag längtar tillbaka ner i köket (för det är mest dit jag vill)? O om jag får välja, vill jag då HELLRE höra till tjänstefolket än till herrskapet? Det tråkiga huvudet hävdar att man SJÄLVFALLET inte kan välja någon annanstans än DÄRUPPE, men i mitt hjärta så är det ändå DÄRNERE som jag vill vara.

Redan som liten parvel (eller heter det parvla?) skrev jag i en uppsats i skolan där man skulle beskriva sin tillkommande att han skulle köpa en stuga till mig, för nåt stort o lyxigt hus ville jag INTE ha.

Genast går analysmaskinen igång o kräks ut den första slutsatsen; DÅLIG SJÄLVKÄNSLA. Jaha, o vad ska jag göra med den lysande insikten? Om man nu kan kalla det för insikt... UTSIKT snarare. Totalt meningslös information. O uppriktigt sagt så SKITER jag i VARFÖR jag tycker som jag gör; jag bara GÖR det - ÄNDÅ!

Alltså längtar jag - efter Rose. Enkelt.







Nästa box kommer 3e mars! O beställning kommer att inläggas så FORT möjligheten ges!

1 kommentar:

in-a-spacesuit sa...

Äsch, inte behöver valet att hellre vara tjänstefolk än herrskap bestå i dålig självkänsla. Gemenskap, teamwork, sammahållning, roliga sysslor - det får i allafall mig att föredra köket framför snipfisarna. För att det är roligare och mera meningsfullt och mera jag. Stå däruppe och vara intellektuell när man kan blåsa på glöden i bakugnen - bah! Inte för mig i allafall! :)