Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

29 januari 2006

Nytt projekt

Nu ska jag försöka komma fram till vad jag ska sticka. Har hittat ett par tänkbara tröjor så nu måste det TÄNKAS o KLURAS en stund... *knakelibrak*

Minns ni förresten PELLEFANT; han som alltid tutade Knakelibraklåten? OERHÖRT dryg typ; quite full of himself! Hans muskompis Pip hade en mer lågmäld ton, vilket säkerligen hade såväl storleksmässiga som platsmässiga skäl - Pellefant tog nämligen gärna upp HELA serierutan med sitt åbäkande oväsen!

Vidare fanns det 2 andra MYCKET underhållande figurer; Filur o Lakritstrollet. Den förstnämnda var en liten elak trollkarl som ständigt sökte lura Pellefant o alla andra som kom i hans väg, tillsammans med sin assisten Lakritstrollet, som var både stor, svart o korkad. Men RAR! Jag har kopierat upp en av mina favoritscener där Filur o Lakritstrollet ska dela på förtjänsten från sin sista kupp. Filur inleder:
- Här får du de FINA, blanka enkronorna, så tar jag de smutsiga hundralapparna.
- Åh, tack Filur! utropar Lakritstrollet glatt; du är en riktig kompis!

Åter till stickprojektet.

1 kommentar:

Eline sa...

Jag tycker att du också ska skriva upp dina egenheter. Vi vill veta hur knäpp du är. ;)