Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 januari 2006

VADDÅ LÖJLIG?

Idag skulle jag ringa till Myrorna o avbeställa hämtning av allt jag rensat ut. Eftersom jag varken har bil eller fungerande axel, o det dessutom var en smärre mängd, så behövde jag lite hjälp med bortforslingen. Jag ringde innan jul o de kunde inte komma förrän nu på fredag.

Nåja, tänkte jag - jag får väl stå ut tills dess, fast helst vill man ju bli av med det GENAST.

Emellertid kom Pappis med sin bil o med hjälp av Sonen så körde de iväg med HÖGEN i förra veckan.

Då återstod att ringa till Myrorna o avboka.

Då förvandlas jag till Nasse o Myrorna till MINST elefanter! Eller Heffaklumpar... HU!

Så fort jag tänker på att ringa så utspelas följande scenario i min MYCKET lilla hjärna:
- Öh... ja hej, jag tänkte avbeställa en hämtning.
- Jasså... varför då? Hon låter misstänksam.
- Eh... jo, jag har redan blivit av med det, eller alltså det kom nån o körde bort det, eller...
- Jaha, o du har lämnat det till MYRORNA? Nu låter hon närmast ilsken.
Här drabbas jag av ett ögonblicks panik eftersom vi körde det till Stadsmissionen.
- Eh...
- Du har tydligen ringt o beställt hämtning av 7 kassar med böcker, 2 säckar med kläder o 6 banankartonger med saker; stämmer det?
- Eh, alltså... banankartongerna var inte klara, men det andra finns här. Eller fanns, menar jag...
- Och nu har du kört iväg det till MYRORNA?
- Eh, nja... eller jo, det var det nog!
- Du kan ju inte först LOVA BORT allt till oss o sedan ta tillbaka det! Nu är det beställt hämtning på fredag, så det är bara att se till att det finns 7 kassar med böcker, 2 säckar med kläder o 6 banankartonger när vi kommer!

Längre än så kommer jag inte, eftersom jag då genast hittar på nåt att distrahera mig med. Ojdå, den där blomman måste bestämt vändas på!

Självklart så BLEV de inte arga när jag ringde, bara tackade o önskade mig välkommen åter.

Ibland är hjärnan OVANLIGT liten o till föga nytta.

Inga kommentarer: