Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

18 februari 2006

Lägesrapport

Tänkte få iväg några rader innan OS drar igång för dagen; damernas stafett o sedan jaktstart i damernas skidskytte. Det blir nog ett framstycke klart på det!

Veckans insikt, so far, är att om man städar redan på måndagen så behöver man inte gå o tänka på det hela veckan! Rekommenderas. Jag frångår alltså Gullans variant; "på fredag ska man städa, det gör varenda tant".

Annars har jag stickat klart den svarta. När jag får nån ordning på kameran ska jag lägga in bilder. Nu håller jag på med en 7-färgad sak med kort ärm. Jag har också köpt mer sockgarn; dels att laga de gamla sockorna med, men också att sticka ett par till. Eftersom jag har dem på mig hela dagarna så är det kanske inte så konstigt att hälen ätit sig igenom den vänstra sockan o är på god väg även på den högra.

Axeln var lite öm igår o helst på nätterna så gör den sig påmind, fast det ingår ju i helandet att det går lite i vågor. Jag är ändå VÄLDIGT glad att den är så pass mycket bättre - redan!

Dotten o jag bakade URSMARRIGA kakor häromdagen; Chocolate Chip Cookies med kokos! Direkt livsfarliga, faktiskt!

O tänk att tjejerna tog sig till OS-final i hockey! Jag var en dålig supporter o stängde av när de låg under med 0-2. FYYYY! Fast då hade jag redan supportat en hel massa o Dotten kom hem o jag ville prata lite med henne. Så nu har jag missat TVÅ helballa händelser; förutom detta så glömde jag helt bort skidsprinten där vi tog 2 guld! Jag skäms lite över att kalla mig OS-entusiast...

Nåja, det kunde varit värre.

1 kommentar:

Stickbloggen sa...

Prova att sticka hälen med gåsögestickning som jag har mönster på i min blogg, då håller de jättelänge!

P.S Kokos och shoklad lät gott!