Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

15 februari 2006

Stucken

Har varit hos Karin, min sjukgymnast o blivit akupunkterad. Ovanligt stark påverkan, förutom första gången - känner mig rätt pömsig. Tänker krypa upp i sängen o titta på VÄNNER, sticka o ta det lugnt.

Och, för att gå över till nåt helt annat innan jag somnar, så verkar det inte spela NÅGON som helst roll vad jag önskar mig o längtar efter; det kommer ALLTID - förr eller senare. I det här fallet är det SÖNDAG som gäller; 8.55 på 4an.SHIRLEY VALENTINE med Pauline Collins; hon som spelade Sarah i UpDown (som det heter i branchen). Helt UNDERBAR film o PC är faktiskt hur bra som helst! MISSA INTE!

Annars har jag ätit ananas, färsk. Gott. O stickat på tröjan. Svart. O så har det gått HÅL på mina sockor! Ve o fasa! Måste GENAST åka till garnfarbrorn o tjacka mer garn så jag kan sticka en ny botten, det är under hälen som det går hål. Alltid. Jag kan INTE leva utan mina sockor så här års! Tänkte faktiskt göra ett par till; sonen fick det ena - man behöver ha två par att byta med. De töjer sig efter ett tag o måste köras i tvättmaskinen så de återgår till sin ursprungliga form.

AJÖ!

1 kommentar:

Elisabet sa...

Jag blir så glad, verkligen jätteglad, när jag läser om någon som tycker om den filmen! Själv ÄLSKAR jag den och också P.Collins.
Den filmen har allt: humor .., värme .., allvar.
Och för en gångs skull är en medelålders kvinna KLOK och skildras på ett fint sätt.
Jag skulle vilja bjuda Pauline Collins på kaffe. Hon är nog rar och trevlig.