Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

17 mars 2006

Long time no see!

Hej alla glada!
Tack ni som hört av er o undrat över min frånvaro; jag har INTE emigrerat - det är bara dataskärmen som varit trasig o det tog en stund innan vi fick till en fungerande enhet igen.

F n är jag på LANDET; hälsar på Pappis o Mu o igår var vi på KONSERT o inte vilken som helst utan ARMÈNS TRUMKÅR! Jag o Pappis (o så även gammelpappis visade det sig) är STORA vurmare av marschmusik; när jag dör vill jag bäras ut till UNDER BLÅGUL FANA!

Själv missar jag sällan ett tillfälle att delta i vaktparaden; det går UTMÄRKT bra att marschera vid sidan om på trottoaren. Rekommenderas å det varmaste!

Fast jag gjorde en miss när jag packade; tog BARA med ett virkprojekt o det var ju slut redan första kvällen! Ve o fasa - sitta UTAN nåt att knåpa på! Så jag fick träna mig i att stå ut o det gick faktiskt ganska bra. Inte mycket att göra nåt åt. Jag passade på att inhandla lite mer raggsocksgarn när vi var i Nyköping igår o hemma har jag en vit o rödmelerad ribbstickad kofta som ligger o väntar. Ska också skicka efter mer garn; vitt o svart. Min svart/vit-randiga kofta ska stickas om, göras längre o hittas nytt mönster till.

Jag har saknat er ALLA! Har inte varit i närheten av en dator på över en vecka så nåt blogläsande har det inte blivit. Däremot kakbakande; dotten ska ha kalas nästa söndag o vi har bakat 6 sorters kakor; chokladkolasnittar, korintkakor, makroner, bizcochitos - äsch, det var ju bara 4! Fast vi har en påse minitemlor i frysen som ska inklädas vipsad grädde (jo, det HETER vipsad) + mandelmössa. O sen har vi Århammar Julkaka kvar att göra samt Cheesecake så till slut så blir det väl MINST 6 sorters kakor, precis som sig bör på finare kalas.

Nu drar det visst ihop sig till 11-kaffe, vilket räknas som dagens höjdpunkt i detta hus, o idag blir det kaffe PLUS Anja Pärsson, så jag ska bara sätta på ansiktet o packa det sista (far hem idag på eftermiddagen) o ta mig ner till bullarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtans tack för besöketoch välkommen åter!

Mu och Fas

katarinaw sa...

Åh, vad gott det låter med allt hembakat! Blir jättesugen! Fast jag ska nog bara ligga nedbäddad i sängen och kurera min förkylning hela helgen. Med stickningen, förstås!

Ellis sa...

Äntligen är du tillbaka!

Ha en fiiin lördag. :-)