Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

19 mars 2006

Lördag

Vissa dagar är som fruktkakor - fullmatade. (De där dagarna som är som gamla skorpor, torra o dammiga, är ju inget man vill varesig minnas eller ödsla tangentenergi på.) Igår var en sådan. Schemat var fullspäckat o det var LÄNGESEDAN en enda dag innehöll så många olika sorters fyllning:

Dagen inleddes med FÖDELSEDAGSUPPVAKTNING; Dotten fyllde 20 år o fick Amerikanska Pannkakor med fruktsallad, te, blommor, presenter samt den ömma (o ganska blankögda) moderns sällskap att avnjuta frukosten, samtidigt som vi klämde ÄNNU ett avsnitt av Vänner. Dagen till ära så fyllde faktiskt Rachel år!

Efter duschande, packande, diskande, emottagande av ytterligare gratulationer å telefon så begav vi oss till pendeltåget o for till Bålsta. Där bytte vi ganska raskt till buss o åkte sedan mot Dottens förra postadress, huset på åkern. Vi fick efter en ganska behaglig resa nu göra en smärre fysisk insats o gå från Stora Vägen vilket innebär en promenad a ca 20 minuter. Ganska lagom, fast det KUNDE ju blåst lite mindre. Själv var jag i vanlig ordning iklädd Tensonjacka o zippade snart ihop den till en äkta Kenny-strut.

Väl framme i huset så pausade vi en stund, letade lite recept, drack lite te o inledde sedan NÄSTA etapp - färd till Uppsala i pappas BMW. Inte illa, att bli skjutsad av sitt vackra barn i tjusig bil - o DUKTIGT körde hon! Jag kunde själv ägna mig åt första ärmen på den vit/röda koftan.

Efter en knapp timme var vi framme i Uppsala o då var det dags för stora PREMIÄRKÖPET - det skulle inhandla å Systemet. Till Dottens förgrymning så efterfrågades INTE någon legimitation, men å andra sidan var det NOLL kö så vi kunde raskt köra vidare till nästa anhalt.

På vägen dit passerade vi idel gamla kära landmärken; Slottet, Järnvägsstationen samt Österplan där min gammelpappis o -mu bodde o vi firade alla våra Ingmar Bergman-jular. Ack ja...

Men ingen tid att dväljas i gamla minnen, snart parkerade vi utanför Fyrishov (Dotten som varit där MÅNGA gånger hade hemlig P-plats till billig hyra) o gick sålunda in på UF-mässan för att leta efter Sånen.

Och se, vem står där i första montern om inte Världens Bästa Pojke? Inte nog med att jag fick tillbringa dagen tillsammans med Underbara Dotten, jag fick även se VBP in action. Vissa dagar, o kakor, ÄR välsignade!

Sedan ägnade vi en dryg timme till att gå runt o titta vad sistaårsgymnasisterna hittat på för olika affärsprojekt. Jag inhandlade raskt:
  • 1 st champagnefärgad sidensjal
  • 1 st halsband
  • 1 flaska galltvål, tydligen ypperlig att putsa silver med
  • 1 sladdvinda som Sånen o hans kamrat uppfunnit
Men sen var det dags att sätta sig i bilen igen o stickandes fara tillbaka till Bålsta där jag lämnade Dotten på ICA där hon skulle inhandla kvällens tjejmiddag.

Väl hemma, efter en välbehövlig snooze på pendeltåget, la jag upp fötterna en stund å bevittande TOP MODELS makeover - alltid lika kul att se frisörer in action.

Men sen var det bara till att sätta på sig nya halsbandet samt trava iväg till H, min gamla skolkamrat, för Tacos samt Melodifestival. (Stickningen var SJÄLVKLART med.) Hur det gick vet ni ju alla, personligen tycker jag att rätt LÅT vann o tror den har chans att vinna den STORA finalen, men hade på nåt sätt hellre sett Andreas Johnson vinna. Lite ambivalent är jag; vann Carola för att hon är Carola? Men spännande var det hur som helst!

Väl hemkommen så fick jag ta mig en kopp te o en o annan smörgås, fastän timmen var sen, innan jag kunde lägga mig på kudden efter en LÅÅÅÅNG o mycket innehållsrik dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken häärlig och välfylld fruktkake-lördag med både Sån och Dot och i gamla Uppsala dessutom! Själv spelade jag dålig bridge hela eftermidagen och tittade oxå på Melodifestivalen där även jag tyckte att den låt som har bästa chansen i Atén vann.
Fridens!
KURT