Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

30 mars 2006

Snålheten bedrar visheten

Nu var jag sådär DUM igen o fattade FEL beslut. Fast jag vill hellre säga att jag gjorde samma misstag IGEN; dum o fel är inte ord jag vill ha med i ordlistan.

Alltså gjorde jag samma misstag igen. Snålheten bedrar visheten. Short story.

Long story: Jag har handlat ett par gånger på DISCSHOP. Utmärkt service, levererar dagen efter precis som utlovat, fick RASKT en utbytesskiva den gången en av skivorna var repad. Sjysst plejs, helt enkelt - sånt man vill sponsra.

Nu har jag klämt på SATC i flera dar o jämför priser. Megastore var billigast med 1129 o strax därefter sagda Discshop på 1195 - en prisskillnad på hela 66 kr. Emellertid började jag sukta efter Everest-filmen o även där var M billigare. Totalt utgjorde skillnaden en hundring o då tänkte jag att "hundra kronor är ju ändå hundra kronor" o efter att ha försäkrat mig genom en trevlig telefonist om att M kunde leverera boxen (dock inte filmen som var beställningsvara) dagen efter så slog jag till. Hundra kronor är ju hundra kronor.

Till saken hör 2 aspekter till:
1 - D kunde leverera BÅDE film +box dagen efter, men det var ju det där med hundringen igen...
2 - Jag GILLAR inte M; de har en FUL hemsida (till skillnad mot D som har röda STJÄRNOR o sin logga o en SNYGG hemsida) o efter besök i deras 2 Sthlm-butiker kom jag fram till att det inte var nåt för mig (men så var det ju det där IGEN med pengarna...)

Jag vill inte säga att jag lär mig ALDRIG, för det är varken sant eller speciellt konstruktivt. Däremot måste jag tillstå att jag ibland blir SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ MIG SJÄLV!

Även om jag förstår att allt det här skett under en själslig låg-säsong o att jag då tenderar att regredera beslutsmässigt (pengar var under en LÅÅÅÅÅNG tid den största stötestenen på min Autostrada) så känns det så tråkigt när jag gör så här.

Jag ville EGENTLIGEN inte ALLS handla hos M, som inte finns i mitt hjärta utan bara i mitt korkade huvud (en hundring är ju alltid en hundring... håhå jaja) utan ha FORTSATT att handla hos D, som jag verkligen GILLAR.

Nåja, jag har åtminstone inte klivit ner i "hata-hata-hata-mig-själv-hålet", fast det ligger helt klart inom räckhåll. Jag VET att känslan går över o att jag kanske helt enkelt ska ta BORT M från Favoritlistan. *Done*

- - -

Tror ni att M levererade boxen idag som utlovat?









Rätt svar: Inte

Inga kommentarer: