Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

30 mars 2006

Telefonförsäljare

När det ringer framåt halv sju på kvällen, får man vara beredd på att det är HERR TELEFONFÖRSÄLJARE som plägar plåga mig. O då gäller det att vara beredd.

Herr T har ju gått KURS i att övertala, så varför skulle jag ha ett sämre utgångsläge? Här gäller det att gå till mottattack!

Bäst, har jag upptäckt, är att redan i förtid ha några helst absurda svar på tal - sånt de INTE lärt sig på kursen, o såna finns.
  • när SvD ringer hävdar jag att tycker DN är bättre eftersom de har snyggare dödsannonser (works every time)
  • min kamrat C berättade för försäljaren av brandsläckare att hon inte ALLS var intresserad eftersom hon tyckte OM när det brann
Det gäller att få dem att tappa både fattningen o helst kalsongerna.

Om man redan i inledningen av samtalet hör att det är herr T
- Ja, hej jag heter herr T o ringer från Terroristbolaget, är det GUNILLA?
så kan man genast kontra med
- Nej, TYVÄRR, hon har emigrerat.
Funkar oxå väldigt bra. Helt plötsligt förvandlas man till en inhysing o GUNILLA kommer då RAKT inte tillbaka från Etiopien på VÄLDIGT länge.

Det gäller att vara förberedd. Nästa gång ska jag prova med att börja prata om nåt helt ovidkommande, kanske ha en helt ANNAN konversation på gång samtidigt?

Man MÅSTE inte prata med dem o vara så förbannat artig; man får t o m lägga på luren! Det är ju faktiskt MIN telefon o jag kan SJÄLV välja vem jag vill prata med i den.

Fler tips mottaget gärna!

"Upp till kaaaaamp emooooot..."

1 kommentar:

Kaffeflickan sa...

Jag skrattade gott.

Min man säger alltid: "Jag har inte tid nu men om jag får ditt hemnummer så kan jag ringa upp sen."
Försäljaren: "Men det kan jag inte ge dig".
Mannen: "Nähä, så du gillar inte när okända människor ringer och terroriserar på helger och kvällar? Konstigt, det gör inte jag heller."