Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

13 april 2006

Dagens nyheter

Tja, så mycket nyheter är det kanske inte - mer en rapport över dagens händelser so far.

Efter frukost, axelövningar samt utpetande av lagda papiljotter så virkade jag några nya flärpar till min gröna jacka - såna där som sitter i dragkedjorna. Jackan är helt enfärgad o alltså rätt enformig i mitt tycke så nu har den militärgröna fått orange samt limegröna flärpar.

Efter det intog jag det dagliga 11-teet. Idag blev det, förutom te, 2 rostade smörgåsar (1 med fårost, rökt skinka + ruccolasallad samt 1 med honung + groddar) o ½ grapefrukt. Smarrigt. Samtidigt fortsatte jag att lyssna på BLOCKET som jag äntligen lyckats komma in i - inte beroende på boken, utan min egen brist på koncentration. Den tar sig!

Sen utförde jag dagens goda gärning o postade brev åt Dotten, hämtade paket på macken åt Pappis, hämtade post samt handlade diverse nödvändigheter; avocado, yoghurt m vaniljsmak, pepparsalami samt babyolja med Aloe Vera. Så nu klarar jag mig. Fast jag glömde visst att kolla öppettiderna i helgen... Nåja, nåt ska jag väl ha att göra imorgon också.

Nu har jag en dryg timme att fördriva framför datorn eller annorstädes innan 1420 då det börjar nån kriminalserie som går under hela helgen - FOYLE'S WAR. Utspelas i södra England på 1940-talet. Om den är kul så finns det ytterligare 3 avsnitt att se fram emot. Fast man vet ju aldrig, som jag plägar säga.

Inga kommentarer: