Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

16 april 2006

Det hitsar om kinderna

Nu har jag varit ute HELA dagen o krattat o brännt löv. O det hitsar i kinderna, fast jag smörjde in dem nogsamt imorse.

Igår krattade jag rabatter, gångar o grenar på gräsmattan - idag gav jag mig på andra områden, gräsplättar s a s. Det var knepigare att kratta eftersom det är långt, torrt gräs o rätt många lager löv; man får ta det översta o sedan vänta tills det torkat under. Men se; under allt det bruna o torra fanns det GRÖNT! Gröna blad, små växter som stack fram här o var, o jag blev en Barbro Hörberg - med ögon känsliga för grönt. Varje gång jag såg ett nytt grönt litet liv så blev jag så GLAD! Det BLIR vår i år också o hoppets tid är ej förbi!

Jag blir så fascinerad över naturens fullkomlighet; under det gamla växer det nya. Varje år. I en uråldrig, till synes oberörd cirkel.

Det är gott för själen att vara här.

Inga kommentarer: