Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

19 april 2006

Every day is a good day?

Jag läste någonstans att "Every day is a good day" o det kan man ju hålla med om - goda dagar. Dagar som dessa dock, de mindre goda, känns det mer som en smäll på käften o man vill bara slå tillbaka.

Först tänker jag att det är mig det är fel på, såklart. Att om jag bara ANSTRÄNGER mig så kommer jag att se att det faktiskt alltid är underbart. Men är det sant? Är det inte lika missvisande som att säga att "Every day sucks"? För så är det ju inte. Så mycket vet jag. Eller tror på.

Måste det vara så förbannat bra o underbart hela tiden? Varför får man inte ha pissdagar då man helst bara vill ligga i soffan o äta godisnappar o tycka synd om sig själv?

Men se det går inte ALLS för sig; genast måste man ta sig i kragen (jag hatar dessutom kragar, klipper alltid bort dem från skjortorna) o vara tacksam o se det ljusa i tillvaron. En stor fet smäll skulle ni ha, ni som påstår detta. *SMOCK* bara. Oprah go home.

För det är inte alls så, att alla dagar är underbara - en del dagar vill man helst glömma bort att de funnits. När det gör ont o river i själen eller kroppen, ingenting känns kul o allting bara jävlas - t o m osthyveln.

Get real - life sucks. Somliga dagar.

Däremot så kom jag på nåt att alla dagar ÄR bra dagar - fast på ett helt annat sätt. Som att solen alltid skiner - nånstans. Om jag har en dålig dag, så betyder det att nån annan har en bra dag o då känns det plötsligt helt ok att allting känns skit. För nån annan går omkring o känner sig sådär strålande som jag gjorde häromdagen. O då blir det lagom. Då känns meningslösheten plötsligt meningsfull.

Dessutom går det alltid över, det tråkiga. This too shall pass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en dag i morgon!

in-a-spacesuit sa...

LHS ... :) kram å hälsa barren

Stickbloggen sa...

It will pass. I promise!

Kram!

Kaffeflickan sa...

Hoppas att du mår bättre idag.