Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

28 april 2006

Fredag

Idag var det stora slöardagen. Fick massage av Pappis (gjorde ont ÖVERALLT) o sen blev det till att dyka ner i den gröna igen. Munk-klänningen. Klart sjysst persedel - måste sys fler av.

Eftersom det regnade o var mulet idag så fick jag själv stå för vårkänslorna; glass o nya solglasögon (de gamla hamnade visst i kläm o var helt plötsligt i 3 delar). O så köpte jag ännu en DVD nere på den lokala handelsboden; WHILE YOU WERE SLEEPING. Ytterligare en puttrig historia man kan se många gånger - dock ej helt förutsägbar! I mitt tycke.

Efter att ha läst igenom Elisabets alla top-10-filmlistor funderade jag lite över BREAKFAST AT TIFFANY's som någon/några nominerat. Eftersom jag inte sett den o den allmänt anses som en klassiker så tänkte jag att det väl var på tiden o eftersom den så passande låg där o skramlade i översta lådan under TVn så tänkte jag att "why not?". O dessutom fick jag inte inte TV1000 Family så det blev ingen FREAKY FRIDAY igår - fastän det var torsdag.

Så ett litet utlåtande kanske är på sin plats. Om filmen alltså.

Det var som att föreställa sig SATC utspelat i min barndom. O dessutom MOON RIVER, som ju faktiskt figurerar i både filmen o TV-serien. Utsökt melodi av Henry Mancini o texten är oxå nåt att memorera:

Moon River, wilder than a mile
I'm crossing you in style someday
Oh dreammaker, you heartbreaker
Wherever you're going, I'm going your way

Two drifters, off to see the world
there's such a lot of world to see
We're after the same rainbows end
Waiting round the bend
My Huckleberry friend
Moon River - and me

O filmen var i slutänden helt ok, ganska puttrig fast lite underlig. Tror den bör ses fler gånger av någon anledning.

O eftersom jag nu fått lite Audrey Hepburn i blodet så kom jag genast att tänka på CHARADE där hon spelade mot Cary Grant (som jag felaktigt trodde var med i BAT). Jag har sett BÖRJAN av den ett par gånger, även där är musiken av HM o den har ett SUPERSNYGGT intro. O gissa om den fanns i Pappis o Mus eminenta videobibliotek? Jodå! Så nu blir det ut att leta efter film #39 i garaget.

Jag har stickat klart min capelet o den blev SUPERFIN! Lyckades knäcka vad som menades med att maska av med picotkant efter mycket huvudbry. Så nu är jag rustad för Valborg:

  • ny gulbeige jeansjacka i manchester
  • gammal fluffjacka med huva att han under
  • nyvirkad mussa i 20-talsstil (brun/ljusrosa/cerise-randig)
  • nystickad capelet
  • galen halsduk mest bestående av hål

Bilder kommer kanske imorgon, får låna Pappis kamera o plåta lite. Det blir ju mycket roligare med bilder, eller va?

Allt som saknas nu är en Sven-Ingvar, dvs någon att hålla i handen.

1 kommentar:

Kaffeflickan sa...

En film som för evigt fastnat på min näthinna är Lasse Hallströms Varats oliderliga lätthet. Smaka bara på titeln. Ännu bättre blir den på engelska: The unbearable lightness of being...
Såg den för kanske tio år sedan på TV. Jag kommer ihåg att jag var kissnödig redan innan filmen började, men att jag blev så tagen av den att det inte fanns ett enda tillfälle att sneaka ut på toa (och det är en låååång film).