Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

11 april 2006

I spenaten

Här hade jag tänkt inleda min semesterberättelse, med bilder o allt, men det visar sig att det inte finns något program som stöder min kamera i den här datorn, så ni får föreställa er hur det ser ut. Måhända att detta smärre problem kan lösas inom kort.

Nåväl, dagens inleddes (efter en god natts sömn, något som inte är HELT vanligt på främmande bolster) med skjutsning av parenteser till tåg. Därefter körde jag tillbaka i solskenet, lyssnandes på BLOCKET av Karin Wahlberg. Koncentrationen var inte alltför hög, så jag får nog börja om från början någon annan dag.

11-teet avnjöts på trappan, medelst ett nr av Tara samt inlånade solglasögon. (När jag åkte hemifrån igår så hade det SNÖAT på morgonen, så både solkräm o solglasögon fick stanna hemma.) Very najs.

Dagens arbetsinsats bestod av att först gå igenom ett antal kassar med gamla böcker. Hittade en av mina favoriter; NÄR MAN SKJUTER ARBETARE av KERSTIN THORWALL, samt en del gamla kartböcker o en atlas, nåt jag faktiskt saknat! Det JÖR ingenting att den är gammal o säkert helt utdaterad landsmässigt; jag GILLAR gamla saker!

Sedan togs det itu med första etappen av OPERATION KRATTNING. Det krattades grus från gräsmattan o åter till grusgången, där de hör hemma. O sen blev det lunch. O mera Tara.

Efter det gav jag mig på rabatterna o krattade loss gammalt gräs o vissna löv. Allt detta hamnade i eldningstunnan som jag ska tutta eld i om några dar. Sen fick det räcka; axeln är visserligen MYCKET bättre o krattning visade sig gå alldeles utmärkt sålänge man höll sig till korta tag o inte började sträcka sig längre än vad axeln tillät, men lagom är bäst. Dessutom var jag klar med just rabatten o tyckte att det kändes lagom att runda av.

Te på verandan o mera Tara. (Nu är det bara ett oläst nr kvar, så det kommer INTE att bli nåt tjatande om detta.)

Sen gick jag faktiskt in o spanade på TV en stund o stickade klart sockorna. Raggisar. Foto kommer. Sen.

O nu sitter jag här. Jag ska snart svänga ihop lite middag; hittade en lins- o kokossoppa i frysen som lät smaskig. Smörgås till såklart! Sen vet jag inte. Det finns några olika möjligheter:
  • läsa Kerstin Thorwall
  • läsa annan bok jag tog med
  • inte läsa alls
  • läsa Tara (sista nr, jag lovar!)
  • blogga om min spännande middag
  • försöka installera programvara för kameran
  • titta på nån film jag tog med eller NOTTING HILL som jag köpte igår tillsammans med SHAWSHANK REDEMPTION som vi avnjöt igår - REKOMMENDERAS! (Redemption betyder förresten "förlossning" ur ett teologisk perspektiv.)
  • inte titta på TV (det var inget kul alls idag)
  • lyssna om/vidare på BLOCKET
  • sticka på svarta tröjan

Troligast är det sistnämnda, eventuellt i sällskap av något av de andra punkterna som innefattar lyssnande alternativt tittande.

Ytterst spännande dag, va! Fast väldigt HÄRLIG! Solen skiner o jag känner mig sådär härligt trött som bara den första vårsolen kan åstadkomma. Kanske att jag t o m fått lite färg på kinderna, nåt som verkligen saknades.

Imorgon blir det återfärd till STORA STADEN; ska besöka sjukgymnasten samt promenera med min gamla kompis Sada som jag sprang på häromdagen. Samt ordna ett o annat. Men sen kommer jag tillbaka ner igen o åker INTE hem förrän i slutet av nästa vecka!

Inga kommentarer: