Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 april 2006

Långfredag

Vädret verkar hålla på den gamla traditionen att Långfredagen ska vara grå o tråkig. Inte en solstrimma så långt ögat når.

När jag var liten så var ALLTING stängt på Långfredagen o bio var ju inte att tänka på. Nuförtiden är tydligen Långfredagen den dagen då biobesöken slår rekord. Tänk så det kan bli.

Nåja, man får väl stråla bäst man kan om nu inte Gulan behagar visa upp sig.

Idag hade jag tänkt kratta, men allting är så blött så det får anstå till en dag med soligt o vindstilla väder. Jag har iallafall gjort mina övningar som en duktig patient. O lyssnat på BLOCKET.

Jag GILLAR polisromaner, även om just den här boken inte är en utpräglad sådan. Jag tycker om hur de jobbar ihop o bit för bit lägger ihop pusslet tills man till slut kan skönja mördaren. För det är ju oftast en mördare man vill åt - hur många böcker har du läst om t ex förskingrare? Inte lika saftigt måhända, men man hamnar i finkan ändå. Gå direkt i fängelse utan att passera Gå.

Annars har det inte hunnit hända speciellt mycket att rapportera om idag. Det var tydligen strömavbrott under min resa till STORA STADEN för alla digitala klockor stod på noll. Så även på videon. Jag försökte spela in ett program igår kväll, men det blev bara myrornas krig. Kanske att jag tar mig en stund o klurar ut videofunktionen.

Jag har kommit en bit på den beiga ärmen, men nu börjar jag känna mig tveksam. Tycker jag verkligen om mönstret? Jag tror jag tar fram den svarta istället, den vill jag ska vara FÄRDIG på en gång! (Jag har inte ens stickat klart resåren på bakstycket... haha)

Inga kommentarer: