Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

15 april 2006

Nu haver jag eldat

Dock inte som Emil; precis överallt. O tur är väl det! För säkerhets skull hade jag vattenslangen nära till hands.

Jag håller på o lär mig tala Eldens språk. Visst kan man spruta på en massa tändvätska o hoppas att det funkar, men det känns mer intressant att försöka FÖRSTÅ elden. Att tala dess språk. Än så länge kan jag säga HEJ o VAD HETER DU, fast jag måste nog utöka min vokabulär för att riktigt begripa mig på den. Ibland behövs mer syre, ibland mer bränsle. Knepet är att lära sig tyda Eldens signaler - som en bäbis, så jag inte matar den när den behöver bytas på.

Jag har krattat duktigt idag, men har fortfarande 3 korgar att elda upp. (Inte korgarna i sig, alltså utan innehållet.) Jag parkerade dem i längan så de inte står ute o blir blöta om fötterna, för då blir elden sur o purken. Jag har dessutom blivit röd om näsan fast jag smörjde in både den o resten av ansiktet. Man kan svagt skönja att en keps vilat på huvudet idag; det går en linje mitt över näsryggen.

Jag kommer att sova ovaggad ikväll; känner mig mättad o sådär lagom trött som man bara blir av att vara ute den första RIKTIGA vårdagen o krattat i trädgården.

Inga kommentarer: