Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

27 april 2006

Tillbaka till naturen

Så sitter man här igen, bland tussilago o små spretande grässtrån. Lovely.

Idag har vi mest åkt bil; först med Pappis runt på diverse ärenden med bl a klappande av Rottweilern Selma samt inhämtande av servad gräsklippare.

Vi hann bara hem för att äta lunch o "luta örat" en stund (som förresten Max von Sydow säger till sin dotter Pernilla August i ännu en film som borde funnits med på min lista över de 10 bästa filmerna som Elisabet idag roat sig med att sammanställa, nämligen "Den goda viljan" - slut parentes) innan det var dags för nästa utfärd.

Nu åkte vi alla tre; jag, Pappis o Mu. Pappis for iväg åt sitt håll för att inhandla ny scanner o Mu o jag roade oss med att FYNDA på en Second Hand-affär jag hittade när jag var nere sist. Efter långt o träget letande hittade jag ÄNTLIGEN ett par snickarbyxor, det var visserligen modell mamma-byxor, men jag ämnar att göra ett litet "tummy-tuck" å den regionen som sticker ut så blir de säkert JÄTTEBRA! Har letat som en tok hemma i staden o har jag hittat några byxor har de antingen kostat ett halvt lakan eller så har de varit för smala (snickarbyxor SKA vara stora). O gissa vad den rara människan i affären ville ha för dem?








25 kr!

Jag höll på att dåna o fick ta fram luktsaltet ur handväskan. Om jag haft något. Eller någon.

Nu har jag inte tid att plita mer; ska duscha o nyinviga min nya munk-klänning - en illgrön skapelse med huva som bör bli alldeles exellent som efter dusch/bastu-klädnad. O sen ska jag steka blodpudding, spana in FREAKY FRIDAY på TVn o sticka klart min Capelet! Najs.

Inga kommentarer: