Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

06 maj 2006

Fler alster + projekt


Här e framstycket på sjörövartröjan. Knyckte korsstygnsmönstret ur k1 fast jag gjorde en tunnare variant, stickor 4 istället för 9. Det blir polokrage när den blir klar.


Ett par rosa bäddsockor har jag oxå knåpat ihop; ett trevligt 2-kvällsprojekt. De ser rätt töntiga ut såhär från sidan; långa o bängliga, men de blir JÄTTEFINA (o sköna) när man sätter dem på fötterna. Rosor i någon form, förmodligen virkade, i mörkare rosa kulör kommer att appliceras innan det totala färdigställandet o förflyttning ner till landet, där de ska bo. (Jag har en rosa pyjamas som jag tänkte att de skulle få bli kompisar med)


Sedan hittade jag den här underbara skapelsen i senaste Vogue Knitting, så den har jag påbörjat - dock inte i de färgerna som anges utan i terracotta + beige. Här e burjan på ärmmudden:




O den här FANTASTISKA saken (en capelet) var jag tvungen att göra på EN GÅNG! Fast den blev röd. MYCKET fin. O alldeles utmärkt härlig att ha i soffan när man fryser lite om axlarna, fast inte ryggen.

O så SNYGGT det blev att fota mot golvet!

1 kommentar:

Stickbloggen sa...

Vilka fina stickade saker du gör! Kreativt, färgglatt och piratkul!