Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

26 maj 2006

Narnia + Roberts

Nu har jag lyssnat igenom alla Narnia-böcker jag hittills fått;
  • Caspian, prins av Narnia
  • Hästen och hans pojke
  • Min morbror trollkarlen
  • Häxan och lejonet
Först i början hade jag svårt att komma in i dem. Eftersom jag har läst dem 100 gånger så kan jag nästan böckerna utantill o tycker självfallet att helt andra saker bör betonas än Torsten Wahlund som läser dem. Han säger "Naaarnia" när jag säger "Narnia" o "Parravell" där jag säger "Paraaavel" osv. Men efter ett tag, när jag kommit över detta, så var det verkligen njutbart att höra på honom. Jag kunde t o m höra nya saker!

Idag tog det alltså slut på sagorna o därför sprang jag ner till biblioteket för att se om det fanns nåt som kunde falla mig i smaken att lyssna till; läser gör jag ur den sista Wallander-boken; Pyramiden, men eftersom jag stickar rätt flitigt (o virkar) f n så vill jag oxå ha en bok att lyssna till. Eller på.

Jag tog en bok av Nora Roberts; FLAMMANDE SKYAR.
Det är isande vinter och norrskenet lyser upp den lilla staden Lunacy i Alaska. Här bor Meg Galloway, skicklig pilot som flyger förnödenheter, och ibland turistande bergsklättrare, hit. Till denna gudsförgätna håla kommer polisen Nate Burke för att försöka övervinna sin depression efter bäste vännens och kollegans död, något som han själv känner sig ansvarig för. Allt verkar lugnt och stillsamt ända tills några äventyrliga tonårspojkar försvinner i bergen. Det är rykande snöstorm när Nate tillsammans med Meg ger sig ut för att leta efter dem i hennes lilla röda flygplan. Pojkarna hittas välbehållna i en grotta - men här återfinns också det stelfrusna liket av en man med en isyxa i bröstet, en man som varit försvunnen i sexton år - Megs far.
Har inte läst nåt av henne tidigare, men den är riktigt bra! Spännande innan vi ens kommit till själva ploten!

Håller på att förlänger Piraten; han blev lite kort i rocken - ville ha skulle vara ordentligt lång, så jag stickar ännu en mudd o virkar ihop med den första, vilket blir utmärkt bra o tar inte för lång tid.

Inga kommentarer: