Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

07 maj 2006

Söndagspromenad

Först hamnade jag på en liten affär på St Paulsgatan där de säljer originalmålningar/sketcher av framförallt serie- o filmtecknare. Idag var det mannen som ritade gubarna i "Fem myror är fler än 4 elefanter" som ställde ut. Minns ni de här?

"Feeeem..."


O i målat skick


"Emmmm...."


På ett bord stod en TV o visade programmen, o det var ett som jag inte sett! (Eva hade visst lite bråttom på bilden, så hon blev lite suddig) Brasse försökte att sätta ihop en segelbåt som han skulle ha i badkaret, men eftersom han inte kunde skilja på bak, fram, under o över så var han ute i köket (där Magnus huserar iklädd sin sedvanliga huvudprydnad samt förkläde - vilken karl!) o försökte att luska ut vilket som var vilket.


O så hade han ritat ett JÄTTEFINT alfabet!


Det fanns oxå en FANTASTISK målning med Lilla Anna o Långa Farbrorn som jag abselut hade köpt om jag hade råd. Men i mitt paralella universum hade jag PRECIS 12.000 som låg o skramlade i bakfickan!


Sen fast det ett par Assar. Favoriten. Texten går inte att utläsa, men det som sägs på bilderna låter ungefär såhär:
- Morrn
- Morrn

- Röker dina kor?
- Näe

- Då är det nog din lada som brinner

Inga kommentarer: