Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 maj 2006

Söndagsrapport

Nu var det bestämt ett tag sedan jag bloggade, jag har helt enkelt varit upptagen. Lite datatrött. Ibland får den stå ifred i flera dagar.

Nåväl, har mest suttit på balkongen som nu även fått ett limegrönt parasoll - mycket tjusigt. Därunder har jag, min hemkomna syster (från Australien) samt min dott suttit större delen av slutet av veckan. Mest jag. Mycket Wallander, prat, te, stickande o korsordslösande. Dessutom har min mage inte varit riktigt kurant, så jag har haft konvalescensvistelsen i fria luften. Trevligt.


Idag har jag införskaffat den sista delen i "Lilla huset på prärien"-serien o den är INTE ALLS som TV-serien, dvs lätt smörig. Halkig, t o m. Utan ett tidsdokument från en tid inte alls långt borta, åtminstone inte i min värld. Nu har jag alla 9 böckerna o ämnar läsa dem rakt igenom. De sista 2 vet jag inte om jag ens läst någon gång; de handlar om henne som vuxen. Så det ser jag fram emot. Frågan är om jag ska börja redan nu, eller om jag ska klämma en till Wallander innan...

Tänkte titta på polis-dokumentären kl 8 o dessförinnan hitta nåt passande till en krank mage att äta. Jag är SVULTEN! Det blir väl nåt lagom upphetsande som riskakor...

Annars har jag pulat med mina blommor, ingen omplantering i år men de fick nytt lager oppanpå som tröst. O så håller jag på o städar i vanlig ordning, mamm-städning. Inte dammsugning o sånt, utan utrensning o sortering. O det är kul. Köket står väl näst på tur; ska sortera om o torka ur skåp o sådant.

Nu måste jag lämna er, måste få nåt i magen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig önskar
Kurt och Mu