Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

08 maj 2006

Strax före

halv fem fick jag för mig att jag behövde gult linnetyg att trycka röda stjärnor på. Nu hittade jag inget sådant, men jag köpte valnötter + torkade tranbär på Hötorget där Konserthuset stod i all sin prakt.


O utanför Åhléns håller de på o bygger ett nytt hus o undertiden kan man se HIMLEN! Lovely. Mer himmel åt folket.


Sen hamnade jag på en liten gata som ledde fram till Adolf Fredriks kyrka, där bl a Olof Palme är begravd. Av bilden att döma kan man se vart jag ämnar mig. Just det - småkrypsaktiebolaget.


Alla MASSOR - spana in den 3/4 långa skeden! (Ett uttryck från min barndom som jag inte ska gå in närmare på just nu.)


Men titta, det är ju Ming Ching som är ute o shoppar! O vilken snygg JACKA hon har på sig! O så duktigt hon vinkar, rena drottning-gesten.


Sen åkte jag hem o tog hissen till UT. (Är det någon mer än jag som spelat "Malins munspel"?)


O så var jag hemma igen. Snajsig ytterdörr, va! Den har jag målat själv. Blommorna alltså.

3 kommentarer:

Ming Ching sa...

Vicken prima blogg!! Läckra trekvartsbestick alltså! ;-) PUSS PUSS bebimassa

Stickbloggen sa...

Härliga bilder!

camilla Boquist sa...

Har du målat dörren alldeles själv! Tänk, att det hade jag kunnat ge mig på! Det är bara du som kan göra så fint!
Puss