Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 mars 2007

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Agata (sorry att det tagit sån tid) så det är väl bara att sätta igång, fast först en förklaring:

Så här lyder reglerna: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Då så!

  1. Varje gång jag spolar vatten i handfatet eller toaletten måste jag spotta
  2. Jag sorterar mina skivor på den bokstav som kommer först i namnet (Elton John står t ex under "E"). Inte nåt JÄTTEKONSTIGT kanske, men jag får många undrande blickar härvidlag
  3. Allt annat sorteras i färgordning; DVD-skivor, böcker, pärmar, lådor, kläder, porslin - ALLT som inte har samma kulör eller tjänar på att stå i bokstavsordning (som t ex kryddor)
  4. Jag köper gärna 9 st av någonting om det är möjligt; tallrikar, glas, NKs mintpraliner
  5. Jag ritar av skyltnamn (affärer, registreringsskyltar etc) med fingret, eller i huvudet, o skriver bokstäverna i en bestämd ordning; först den första, sen den sista o sedan alla emellan - o så alltihopa baklänges! Nuförtiden KAN jag hejda mig o sluta mitt i, men när jag var liten så var det förenat med dödsfara att inte genomföra.
  6. Jag kommer ihåg alla telefonnummer jag nånsin haft
Alla som känner sig lockade av konceptet - känn er utmanade!

Inga kommentarer: