Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

05 april 2007

Torsdag

ÄNTLIGEN är solen o värmen tillbaka! Det är "redan" hela 5 grader! Det blir nog varmt o skönt ute idag - alldeles utmärkt eftersom jag ämnar elda upp resten av huset, förlåt löven, o dessutom springa en liten truddelutt. (Jodå - JAG kan springa en truddelutt.)

Min nyss från Australien hemkomna syster från Australien undrar storögt hur jag kan betrakta detta som VARMT! Själv huttrar hon iklädd mössa o krullig tröja o längtar tillbaka till de +30 grader hon åkte ifrån...

Nåja, men själv tycker jag det är underbart! Dessutom ska jag snart åka hem igen o jag längtar faktiskt efter både nya kläder (tog med mig typ INGENTING den här gången) o alla mina projekt som jag nu fått en insikt om varför jag inte kunnat färdigställa. Dessutom har jag en dejt med P att se fram emot när jag kommer hem. Najs.

Igår tog jag en promenad genom skogen o hamnade i ett Magiskt Ögonblick. På stigen framför mig stod plötsligt 2 rådjur, pussandes. Självfallet ville de inte ha mitt sällskap i detta intima ögonblick, så de vände raskt om åt varsitt håll o studsade (måhända något förargade?) tillbaka in i skogens mörka skrymslen. O mitt hjärta svävade som en svala om våren...

Dessutom hittade jag på vägen en sten som ser ut som ett hjärta; lite naggat i kanten men helt klart ett hjärta! Ska målas med lackfärg när jag kommer hem. Rött - eller kanske turkost?

1 kommentar:

camilla Boquist sa...

Jag läste fel - TURK-ost - och tänkte, vad är det?

Kram