Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

25 maj 2007

Att städa

Jag tycker om att städa. Gärna hos andra av någon anledning. Kanske att man ser andras mög lättare än sin egen. Jodå, så är det.

Men jag gillar att städa åt mig själv, bara för att jag KAN.

Det har inte alltid varit så; många gånger har jag inte orkat städa o det känns inte bra. Att leva i smuts är inte gott för själen. Nån gång i framtiden så kommer jag kanske inte att KUNNA städa (planen är förvisso att SJÄLV städa inför 102-årskalaset, men en plan är ju endast en plan) o jag känner faktiskt TACKSAMHET att jag faktiskt KAN städa. Alldeles själv.

"På fredag ska man städa, det gör varenda tant
o pojkens snälla mamma hon gjorde likadant
hon fejade i sovrum, i trappa o tamburn'
när kvällen kom var mamma så trött så hon var sur
då tog hon av sig förklät* men allra allra sist
så tog hon på sin sura min, så arg o dum o trist
Men då sa pojken:

Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min
Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min
Munnen den ska skratta o va' glad
munnen den ska sjunga tralala
munnen har du fått för du ska tralla
Sudda, sudda bort din sura min"

* Själv brukar jag målarbyxor när jag städar eftersom man ofta ska ner på golvet o mecka med nånting. O självfallet Herb Albert på stereon! "Da da.... da da... da da da DAAAAA da dadada" ("A taste of honey" för den som inte läser musik fonetiskt)

Inga kommentarer: