Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

19 maj 2007

iTunes-test

Hittade ett test hos Agata som jag nu KAN göra eftersom jag är en lycklig ägare av en iPod.
-------------
Öppna iTunes eller liknande program. Gå till låtbiblioteket och svara, hur pinsamt det än må vara.

Hur många låtar: 5428 (dock en hel del ljudböcker)

Sortera låt efter titel:
Första låten: "$160 Million Chinese Man" ur Oceans Eleven
Sista låten: "Överste Hathis Marsch" ur Djungelboken

Sortera efter tid:
Kortaste låt: "Ska man förändra världen" med Robert Broberg - 16 sekunder
Längsta låten: "Continuous Dance" - fas 3(?) ur Osho's meditation NO DIMENSION - 44 min 33 sek

Sortera efter album:
Första album: "10 Vackra visor och personliga Persson" - Cornelis Wreeswijk
Sista album: "Östens bästa" - Östen Warnebring

Sortera efter artist:
Första låten: AB Svenska Ord - "Spader, Madame!"
Sista låten: Östen Warnebring - "Det var länge sen jag plocka några blommor"

De fem mest spelade låtarna:
  • 39 All out of love - Air Supply
  • 32 Love - Rosey (Bridget Jones Diary)
  • 17 Driving with the brakes on - Del Amitri
  • 13 the Heart asks pleasure first - Michael Nyman (the Piano)
  • 12 We walk the same line - Everything but the girl
Första låten som kommer upp på shuffle:
"De ska va gamla låtar" - Family Four

och räkna antalet låtar
"sex": 9 spår
"love": 240 spår
"death": 1 spår
"you": 327 spår
"chewbacca": 0 spår

1 kommentar:

agata sa...

Oj! Där hade du hittat något gammalt, ser jag! Den lilla testen hade jag nästan glömt bort. Ska kanske göra om det nu på morgonen...

Däremot har jag ingen hjälp mot motsträviga cd-skivor. Tyvärr.