Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

25 maj 2007

Gelaget!

På, eller snarare under, min toalettstol sitter några taffliga plastmellanlägg. Med tiden (kanske beroende på att jag brukar STÅ på toalettstolen när jag t ex byter glödlampor till badrumsskåpet) har dessa gåddit sönder o blivit småbitar av. Vid ett tidigare tillfälle inhandlade jag gummibuffertar att ersätta de söndervittrade med o det fungerade utmärkt.

Idag gick en TILL plastmojäng sönder o jag var inte mennika till att hitta påsen med buffertarna. Den var borta, eller som C säger "den var någon ANNAN stans". Jag letade igenom HELA vertygsskåpet utan framgång. Sen gick jag ut o tänkte att det får väl anstå tills senare.

Nu har det anstått o jag gav mig FAN på att jag skulle hitta dem. Jag tog hjälp av Werner som inte HELLER kunde hitta dem (Werner är alltså en av kockarna från TV o även om han inte personligen infinner sig, så brukar det kännas trevligt att ha honom att fråga om saker - givetvis am tyschka). Såhär lät det ungefär:
- Hörrdu Werner, war HAR de tagit vegen?
- Nein, jag vet NICHT var dem er.
- Men kanschem i denna der lådan?...
Ont zo weite.

Till slut hittade vi dem o toaletten är nu åter i balans. Jag gjorde ett försök att plåta installationen, men utan blixt blev det Golums murker o med blixt fick man ha solglasögon på sig. Så ni får tro mig (o Werner) på mitt (våra) ord.

Inga kommentarer: