Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

27 maj 2007

Promenad

Idag har jag varit ute o luftat foten o tagit en promenad - kolla bara!
Tjusig balkong i grönska


Hamblade träd (mycket snyggt) vid Barnängsområdet


Här är mina knästrumpor (Björn Borg faktiskt!) som är ute o går
- iPodsladden kom oxå med

Detaljstudie av sko


Avslutningsvis inhandlade jag en påse med blommor;
en fuchsia o en begonia som jag nu har installerat på balkongen, där jag spenderade resten av eftermiddagen tillsammans med
Kalle Jävla Blomqvist o Lisbeth Salander

Nu kunde man ju tycka att allt detta överflöd kunde räcka för en dag, men icke! Om 2 avsnitt av Sex and the City (vilka jag ämnar klämma om inte detta tar alltför lång tid) ska jag svida på mig målarbyxor o bege mig nedåt Ringvägen för att medelst min gode vän P bemåla 1 st kökstak samt vidhängande väggar - o dessutom bli bjuden på middag efteråt!

Håhå jaja... Det är ingen hejd på skojjigheterna idag! (Det jämnar dock ut sig om man betänker hur gårdagen utföll...) Ändock ett bevis på att Herren gav o Herren tog, som det så vackert heter.

Jag kommer osökt att tänka på Profetens ord härvidlag:

Er glädje är er sorg utan mask. Samma källa, från vilken ert skratt porlar, har ofta varit fylld med era tårar. Och hur kan det vara annorlunda??

Ju mer sorgen urholkar er varelse, desto mer glädje kan ni rymma.

Är inte den bägare som innehåller ert vin just den bägare som brändes i krukmakarens ugn? Är inte den luta som lugnar er ande samma stycke trä som urholkades med knivar?

Då ni är lyckliga, skåda djupt in i era hjärtan och vi skall finna att endast det som berett er sorg nu ger er glädje. Då ni är sorgsna, blicka åter in i ert hjärta och ni skall se att ni i verkligheten gråter över det som en gång skänkte er glädje.

Några av er säger: ”Glädjen är större än sorgen”, och andra säger: ”Nej, sorgen är större.” Men jag säger er att de är oskiljaktiga. Tillsammans kommer de, och när den ene sitter ensam med er vid bordet, kom då ihåg, att den andres sover i er säng.

I sanning, ni är som en våg mellan er sorg och er glädje. Endast då vågskålarna är tomma är ni stilla och i jämvikt. När Skattmästaren lyfter er för att väga sitt guld och sitt silver måste er glädje, eller er sorg, antingen stiga eller falla.



Inga kommentarer: