Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

22 augusti 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig - del 574

Ni minns väl vad som hände igår? Mitt bland allt elände så dök ändå PAKETET upp med garn till mitt VM-projekt. Så här är det tänkt att den ska se ut:


(Man kan uppenbarligen INTE plaska runt i vattenbrynet utan just en sån här truja, o eftersom jag planerar att plaska mycket i framtiden så var det ju bara att slå till)

Färgen jag valde till mitt alster var ljust turkos - synnerligen vackert.

Nåväl, jag gick minsann o hämtade mitt paket igår o tänkte att jag skulle vara lite DUKTIG o INTE öppna förrän på lördag, då VM börjar (annars vet man ju hur det blir; det ska PROVSTICKAS o genast läggs alla andra projekt på is - dammsugningen t ex).

Idag tänkte jag att det KANSKE vore klokt att öppna ändå, bara för att se att det var rätt färg! (Ni hör, argumentet FÖR öppnande vägde ganska snart över dem EMOT)

- För TÄNK om de har skickat fel färg! försökte jag.
- Näe, nu är du väl ändå lite paranoid; de har väl ALDRIG skickat fel färg! Det där säger du bara för att du ska få öppna.
- Men SNÄÄÄÄÄLLLA... Om jag städar lite på bordet först, o gör klart ett par saker först? Jag LOVAR att inte börja sticka förrän på lördag.
- Hm... Okej då, du får väl öppna paketet; det vore ju tokigt OM det skulle bli fel. Men bara om du gör klart det andra först!

Efter att duktigt ha avverkat det som stod på listan före "Öppnande av paket", så lossade jag med stigande förväntan tejpremsorna som omslöt paketet. Och se!

6 hg BLÅTT garn!
Inte ALLS den kulör som jag ville ha!


Se här jämförelsen!

Ve och fasa! Hur ska vi lösa det här?
  • Skicka ilsket mejl om felleverans?
  • Skicka tillbaka garnet o få vänta ytterligare en vecka?
Kanske bästa att kolla så att jag inte skrivit fel på beställningen, men det gör jag ju ALDRIG!

Tydligen inträffade aldrig i förra veckan, för på beställningen stod det 222 o inte ALLS 244 som jag hade tänkt mig. Nya val:
  • Skicka snällt mejl o be om nytt garn?
  • Skicka tillbaka o få betala DUBBELT porto för mitt misstag?
Mitt i all röran så började jag att klämma på garnet; hur ser det egentligen ut o tänk om det var MENINGEN att jag skulle ha den här färgen istället? (Jag skulle själv inte komma på tanken att välja den) Jag kan ju ge den en chans o åtminstone PRÖVA färgen på mig i spegeln.

Nu uppstod ett lätt logistiskt problem, enär jag ägnade gårdagen åt att möblera om o spegeln jag ämnade använda mig av helt plötsligt satt på FEL sida av bokhyllan o sålunda vätte in emot väggen istället. Fram med skruvmejsel o hammare;
  1. Bända loss ståltråden som fixerat spegeln nertill
  2. Lyfta ner spegeln (usch, så SMUTSIG den var!)
  3. Skruva loss beslagen
  4. Hämta pall så jag kommer åt bättre
  5. Klättra upp o skruva klart
  6. Klättra ner
  7. Vrida på bokhyllan
  8. Flytta pall o klättra upp på andra sidan
  9. Skruva fast beslag medelst hammare o skruvmejsel (om man bankar in skruven med hammare först behöver man inte borra!)
  10. Flytta tillbaka bokhyllan
  11. Bära bort pallen
  12. Hänga upp spegeln
  13. Hämta trasa o galltvål o tvätta spegeln
  14. Prova garnet framför spegeln
Inte så dumt! O VÄLDANS tjusigt emot jeansen, vilket var den ursprungliga tanken!

Jag gör ett försök - det blir en BLÅ tröja istället!

Heja Svärje!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fnissar underhållen.. Tänk att aldrig kan äga rum! Jag tycker den blå färgen var smaskig.

Lillasyster igen

katarinaw sa...

Och en väldigt snygg tröja! Var kommer mönstret ifrån?

Ming Ching sa...

Från "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" av Lene Holme Samsoe - finns på bibblan!